Producent drukarek fiskalnych Novitus Delio nie zalicza najlepszego początku 2020 r., tak samo zresztą jak jego klienci. 1 stycznia w drukarkach wystąpił "błąd zegara", blokujący możliwość wystawienia paragonów z właściwą datą. Błąd można usunąć jedynie w serwisie.
Problem dotyczy m.in. pizzerii Da Grasso, sklepów zoologicznych Zoomax czy Multikina. Sklepy zostały 2 stycznia zamknięte, zaś Multikino poinformowało, że z powodu awarii zakup biletów możliwy jest wyłącznie za pośrednictwem strony internetowej oraz aplikacji mobilnej.
Powołano sztab kryzysowy
Producent drukarek poinformował na swoim profilu facebookowym, że ustalono już, na czym polegał błąd. Problem w tym, że naprawy nie da się dokonać zdalnie – sprzedawcy muszą dostarczyć swoje drukarki fiskalne do odpowiedniego serwisu.
– Błąd został już zlokalizowany i określono sposób jego naprawy. Niestety niemożliwe jest dokonanie naprawy u Klienta i konieczna jest interwencja serwisu producenta – czytamy w oświadczeniu.
Nie wygląda zresztą na to, żeby była szansa na jakiekolwiek przyspieszenie tego procesu. – Sam proces naprawy nie jest długotrwały, jednak ze względu na dużą ilość urządzeń, prawdopodobnie dojdzie do kolejkowania zleceń, dlatego trudno wskazać precyzyjny termin wykonania każdej naprawy – ostrzega producent.
AKTUALIZACJA
Dostaliśmy potwierdzenie z Multikina, że awaria drukarek fiskalnych została w ciągu doby wyeliminowana w całej sieci. Zamiast czekać na pomoc serwisu od dostawcy drukarek, sieć zdecydowała się na zakup nowych drukarek Posnet Thermal OnLine od firmy LSI Software S.A.
– Dzięki temu od dziś, 3 stycznia 2020 r. widzowie Multikina mogą kupować bilety i przekąski zarówno on-line jak i tradycyjnie – w kasach biletowych i barowych – informuje Multikino.