Na ten temat spekulowano od dawna, jednak na spekulacjach się zawsze kończyło. Wygląda jednak na to, że w końcu doczekamy dnia oficjalnego startu polskiej wersji serwisu Amazon: według nieoficjalnych informacji, uruchomiony zostanie już niedługo.
Współpraca z Pocztą Polską
Z informacji, do których dotarła "Gazeta Wyborcza" wynika, że Amazon chce uruchomić polski serwis jeszcze w tym roku. Aktualnie prowadzi "bardzo zaawansowane" rozmowy z Pocztą Polską.
Jeśli obie firmy dojdą do porozumienia (na co jest spora szansa, gdyż poczta miała przejść już przez testy jakościowe amerykańskiego serwisu), to Poczta Polska będzie obsługiwać przesyłki z polskiego Amazona w Polsce oraz na Ukrainie.
Polski rynek e-handlu od dobrych kilku lat rozwija się w dwucyfrowym tempie i obecnie wart jest ponad 50 mld zł – stanowi więc dość smakowity kąsek dla jednej z największych firm technologicznych świata.
Allegro będzie walczyć
Wejście amerykańskiego giganta z pewnością doprowadzi do sporych przetasowań na polskim rynku e-commerce – ale jego najwięksi konkurenci (jak AliExpress) na pewno nie poddadzą się bez walki.
Mowa tutaj zwłaszcza o Allegro: dawny serwis aukcyjny (od lat już po prostu handlowy) odegrał bardzo ważną rolę w budowaniu obecnego kształtu rynku handlu internetowego nad Wisłą. Według danych przygotowanych przez SimilarWeb, platforma jest nie tylko liderem rynku w Polsce ale także dziesiątą największą platformą e-handlu na świecie, jeśli wziąć pod lupę liczbę odwiedzin w ciągu miesiąca. W przypadku Allegro to 194 mln odsłon.
Mocna pozycja Allegro w Polce i tak nie może się równać z tą, jaką Amazon ma w USA. Około 50 proc. tamtejszych gospodarstw domowych należy do programu Prime. Dzięki niemu w ramach rocznego abonamentu, subskrybenci mają dostęp do treści wideo, promocji i szybszych dostaw, zazwyczaj w jeden dzień.
Allegro nie zamierza spocząć na laurach i dwoi się i troi, by swój biznes rozwijać na różnych płaszczyznach. Niedawno firma odpaliła własny serwis społecznościowy – Allegro Gadane. W ramach serwisu kupujący i sprzedający będą mogli wymienia się uwagami i poradami oraz opiniami na temat wystawionych produktów.