Reklama.
AKTUALIZACJA 14:30: W oficjalnym komunikacie przedstawiciele Netflixa poinformowali, że pomimo obniżenia jakości klienci nie otrzymają zwrotu pieniędzy ani rekompensaty w postaci wydłużenia dostępu do usługi.
Netflix zmniejszy ilość przesyłanych danych o 25 proc. Decyzja ta stanowi odpowiedź na apel Komisji Europejskiej, która zwraca uwagę na to, że epidemia koronawirusa znacznie zwiększyła ruch internetowy na naszym kontynencie. Znajdujący się na kwarantannie europejczycy masowo sięgają po rozrywkę w internecie, taką jak gry czy właśnie serwisy streamingowe.
Sam Netflix ma w Europie 51 mln użytkowników.
Niższa jakość przez 30 dni
Szef Netflixa spotkał się w tej sprawie z Thierrym Bretonem, komisarzem ds. rynku wewnętrznego UE. Decyzja o zmniejszeniu ilości przesyłanych danych ogłoszona została właśnie po tym spotkaniu– Oceniamy, że zmniejszy to ruch generowany przez Netfliksa w europejskich sieciach o około 25 procent, zapewniając jednocześnie naszym użytkownikom dobrą jakość usług – poinformował rzecznik prasowy serwisu, cytowany przez "The Guardian".
Netflix zapewnia, że większość użytkowników nie powinna dostrzec ubytku jakości.