Po wielu latach współpracy z polskimi markami globalny operator płatności Adyen otwiera swoje biuro w Warszawie. Czym dokładnie zajmuje się firma i jakie znane marki obsługuje w Polsce?
Firma Adyen po wielu latach współpracy z polskimi firmami otwiera swoje biuro w Warszawie. Polska już od dawna była na liście krajów, które zostały wpisane w plan strategii i rozwoju firmy - podkreśla Pieter van der Does, który jest współzałożycielem i CEO Adyen. Docelowo do końca roku firma chce zatrudniać w Polsce 6-7 osób.
Adyen zajmuje się obsługą, a zarazem uproszczaniem skomplikowanych procesów płatniczych. Schematy i procesy w znacznym stopniu ułatwiają transakcję na danej stronie, dodatkowo dbając o bezpieczeństwo. Z technicznego aspektu jest to bardzo skomplikowana operacja – tłumaczy Jakub Czerwiński, VP Sales CEE w Adyen. Obecnie firma pracuje tylko w modelu B2B.
Adyen jest już obecny na polskim rynku od blisko dekady. Jak wspomina Czerwiński jednym z pierwszych klientów obsługiwanych w naszym kraju był Groupon.
Firma Adyen współpracuje u nas z polskim system płatności BLIK. Jakub Czerwiński dodaje, że muszą się dostosowywać do systemów płatności, które cieszą się największą popularnością w danym kraju.
Obecnie w Polsce Adyen współpracuje z dużymi i rozpoznawalnymi markami takimi jak m.in. eobuwie, OLX, Flixbus czy PLL LOT.