Comarch z nową ofertą teleopieki. CareMate to już kolejny produkt w portfolio firmy
Marcin Długosz
18 listopada 2020, 13:43·4 minuty czytania
Publikacja artykułu: 18 listopada 2020, 13:43
Wielkie koncerny informatyczne od lat przekonywały nas do przełamania “strachu" przed wizytą u wirtualnego doktora. Skuteczna okazała się jednak dopiero terapia szokowa: nagle daliśmy się przekonać, że przez telefon czy komunikator da się rozwiązać wiele problemów, a te medyczne nie są wyjątkiem. Jedną z firm, która od lat stara się w nas zaszczepić taką właśnie pewność jest Comarch.
Reklama.
Jedna z najbardziej znanych firm IT w Polsce właśnie wprowadza na rynek nową usługę. CareMate to wirtualny, mobilny opiekun, dedykowany seniorom oraz osobom o podwyższonym ryzyku zdrowotnym. Za pomocą specjalnego zestawu składającego się z aplikacji oraz urządzenia monitorującego, opiekun może na bieżąco kontrolować stan podopiecznego, a sam pacjent — w razie potrzeby, wezwać niezbędną pomoc.
CareMate nie jest jednak pomysłem, który zrodził się "ad hoc", na kanwie zwyżkującego, telemedycznego trendu.
– Prace nad urządzeniem trwają od 2016 roku. Rozwój urządzeń elektronicznych jest procesem długim i złożonym i od niego rozpoczęliśmy proces przygotowania takiej usługi — tłumaczy Karol Kuźniarowski, Dyrektor Centrum Urządzeń Partnerskich w Comarch IoT.
– Aplikacja CareMate tworzona jest od początku 2019 roku, będąc „mniejszą” wersją Platformy e-Care, działającej od 2013 roku, dedykowaną dla użytkowników indywidualnych, zamiast dla personelu medycznego – wyjaśnia Karol Kuźniarowski.
Wyjście poza rynek B2B jest dla firmy nowością. Do tej pory to właśnie biznesowa platforma e-Care stanowiła “serce” telemedycznego systemu Comarch. System naczyń z nią połączonych jest obecnie tak mocno rozrośnięty, że firma zdecydowała się nawet otworzyć własne centrum medyczne, które jako pierwsze testuje wszystkie innowacje.
Aplikacje, kamizelki, bransoletki
— iMed24 jest zwykle pierwszym odbiorcą naszych rozwiązań i dostarcza nam wiedzę praktyczną oraz istotne informacje zwrotne, pozwalające ulepszać oferowane produkty i usługi, tak by móc jak najlepiej dostosować je do potrzeb rynku — tłumaczy Karol Kuźniarowski.
W iMed24 testowane były m.in. kamizelki do długotrwałego monitoringu EKG — Comarch CardioVest czy tzw. “Bransoletki życia”, czyli Comarch WristBand — urządzenia do sprawowania opieki nad seniorami. Pacjenci Centrum iMed24 mogli również jako pierwsi korzystać z systemu internetowych książeczek zdrowia — HealthNote, czy też konsultować się ze specjalistami za pośrednictwem aplikacji MedCall.
W swoim portfolio usług telemedycznych Comarch ma również rozwiązania skierowane do odbiorcy biznesowego. Przykładem mogą tu być Punkty Diagnostyczne — mobilne centra badania różnorodnych parametrów życiowych, które można umieścić w dowolnej przestrzeni publicznej (w szkole, na lotnisku, w centrum handlowym czy na siłowni).
Comarch udostępnia również swoje rozwiązania w ramach współpracy z innymi firmami. Z infrastruktury medycznej firmy korzysta ubezpieczyciel AXA, który oferuje swoim klientom polisy obejmujące całodobową opieką z wykorzystaniem rozwiązania telemedycznego Comarch WristBand.
Wspomniana już wcześniej “Bransoletka życia” jest również kluczowym elementem zestawu do zdalnej opieki nad seniorami, czyli debiutującego właśnie na rynku systemu CareMate.
CareMate: senior pod zdalną opieką
Karol Kuźniarowski zapewnia, że skok na dość głęboką wodę usług, skierowanych do klientów indywidualnych został dobrze przemyślany:
— Na każdym etapie projektowania, urządzenia, aplikacji, całej usługi, opieramy się o badania rynku, testy z seniorami oraz analizy User Experience. Proces tworzenia tego typu usługi nie jest tylko błyskotliwym, trafionym pomysłem — jest systematyczną, metodyczną pracą — zapewnia.
W wyniku tej pracy powstało rozwiązanie, które, w skrócie, umożliwia opiekunom monitorowanie aktywności podopiecznego. Seniorom z kolei daje poczucie bezpieczeństwa i możliwość wezwania pomocy w dowolnym momencie.
Zestaw CareMate składa się z urządzenia „WristBand” (dostępnego również w formie breloka) oraz dedykowanej aplikacji „CareMate”. WristBand posiada wbudowany czujnik GPS, dzięki któremu opiekun może w każdej chwili zweryfikować lokalizację podopiecznego. Aplikacja pokaże nam także aktualne tętno seniora, jak i poinformuje o liczbie kroków, jakie danego dnia wykonał.
Możliwość sprawowania dyskretnej kontroli nad seniorem to jedno. Drugą, kluczową funkcją CareMate jest możliwość wezwania pomocy. Opaska jest wyposażona w przycisk alarmowy. Jego naciśnięcie, w zależności od wybranej opcji, może skutkować albo połączeniem z wybranym numerem telefonu, albo skierować zgłoszenie seniora bezpośrednio do Centrum Zdalnej Opieki Medycznej Comarch.
Zakupu cyfrowego zestawu opiekuńczego Comarch CareMate można dokonać za pomocą sklepu internetowego:
Oczywiście, opieka zdalna nie zastąpi bliskiego kontaktu, rozmowy twarzą w twarz, dotyku i ciepła, związanego z obecnością drugiej osoby. Nie mniej jednak świadomość, że ktoś czuwa nad nami przez cały czas — choćby wirtualnie, sama w sobie jest już ogromnym wsparciem. Aby zapewnić je swoim bliskim, wystarczy odwiedzić stronę CareMate [link]. Znajdziecie tu wszystkie niezbędne informacje na temat korzystania z poszczególnych opcji opieki działania samego urządzenia oraz zintegrowanej z nim aplikacji.