Polski gigant e-handlu opublikował w poniedziałek rano "intention to float", czyli deklarację gotowości spółki do przeprowadzenia debiutu na giełdzie. Spółka wkrótce zadebiutuje na GPW w Warszawie.
– Z przyjemnością informuję o zamiarze wejścia Allegro na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie. Allegro to wyjątkowa historia sukcesu ukształtowana na przestrzeni 20 lat, od lokalnego start-upu do europejskiego mistrza e-commerce – powiedział w komunikacie prezes Allego Francois Nuyts.
Serwis money.pl, powołując się na wcześniejsze informacje Reutersa, informuje, że spółka miałaby wejść na giełdę jeszcze we wrześniu, zaś PAP podawało, że Allegro zadebiutuje dopiero w październiku.
Według ustaleń wartość IPO, czyli pierwszej oferty publicznej akcji na giełdzie ma wynieść 2,3-3 mld dolarów (ok. 9-11,7 mld zł). Od czasu sprzedaży akcji przez austriacki Immoeast w 2007 r., debiut Allegro będzie prawdopodobnie największą ofertą publiczną w Warszawie - informuje money.pl.
– Jesteśmy dumni, że możemy zaoferować udział zarówno instytucjom, jak i osobom indywidualnym - i zamierzamy, aby każdy pracownik Allegro również został współwłaścicielem firmy – dodaje prezes Allegro.
W zeszłym roku przychody spółki wyniosły 2,39 mld zł, przekładając się na zysk 399 mln zł.
– Spodziewamy się, że może się powtórzyć historia giełdowych sukcesów CD Projekt, które przeniosły zainteresowanie z “Wiedźmina” na inne gry komputerowe i całą branżę gamingową, co spowodowało serię inwestycji także w inne gamingowe spółki – zauważa w przesłanym nam komentarzu Paweł Szewczyk, Wiceprezes Zarządu merce.com
– Jeśli potwierdzą się spekulacje, że Allegro zadebiutuje od razu na WIG20, a nawet na samym szczycie tego indeksu, można oczekiwać, że e-commerce spektakularnie wybije się z cienia handlu stacjonarnego i w niedługim czasie w ślady poznańskiej firmy pójdą kolejni polscy liderzy e-handlu. Warunki do ogłoszenia sukcesu są bardzo sprzyjające, bo wiatr wieje mocno w żagle firm sprzedających online, a w czasie pandemii jest on jeszcze mocniejszy – dodaje.
Pandemia to okres wzrostu dla e-handlu
To dobry czas dla Allegro do wejścia na warszawski parkiet. Kwarantanna i zamknięcie sporej części stacjonarnych sklepów przysłużyły się platformom e-commerce, jak wyjaśnialiśmy w INNPoland.pl.
Wystarczy spojrzeć na dane platformy Revolut, która odnotowała duży, kilkudziesięcioprocentowy wzrost liczby transakcji w serwisie Allegro przy równoczesnym spadku transakcji w sklepach.
– Duża skala transakcji powinna zapewnić wystarczającą płynność, aby przyciągnąć zainteresowanie światowych inwestorów – zauważał niegdyś w rozmowie z Bloombergiem Łukasz Wachełko, analityk Wood & Co.