Bankier zwraca uwagę na zawirowania wokół kursu akcji CD Projektu. Portal podaje, że dzisiaj o 9:09 ich kurs spadł do 256,40 zł, czyli do ceny niższej o 20 proc. niż w piątek. Po 30 minutach handlu notowania polskiego giganta wzrosły do 273 zł, co oznaczało poziom niższy o 15 proc. niż w dniu zamknięcia giełdy w ubiegłym tygodniu.
Zdaniem serwisu to wynik niskich ocen tytułu przez graczy konsolowych (PlayStation 4 i Xbox One), które pojawiły się na portalu Metacritic.
Potem notowania akcji znowu odbiły i w okolicach 12:42 wynosiły ok. 290 zł.
Spółka zabrała głos
Na facebookowym profilu Cyberpunka 2077 pojawiło się w poniedziałek rano oświadczenie twórców gry. Przepraszają za niewystarczające poinformowanie odnośnie funkcjonowania gry na konsolach poprzedniej generacji.
– Nie ustajemy w pracy nad naprawą błędów oraz polepszaniu doświadczenia płynącego z gry. Pierwsza seria aktualizacji została właśnie opublikowana, a kolejna pojawi się w przeciągu 7 dni. W najbliższej przyszłości możecie spodziewać się kolejnych, ponieważ będziemy aktualizować grę na bieżąco – czytamy.
Dodatkowo spółka wyjaśniła, kiedy pojawią się patche, a ponadto poinformowała o możliwościach zwrotu kosztów za zakup gry przez użytkowników konsol poprzedniej generacji. To samo oświadczenie, ale napisane w języku angielskim znalazło się również na Twitterze gry.
Popularność Cyberpunka 2077
O popularności, którą zdobyła gra pisaliśmy już w ubiegłym tygodniu. Premiera produkcji odbyła się 10 grudnia. W noc debiutu grało w nią na Steamie ponad milion osób. Dało to wtedy Cyberpunkowi czwarte miejsce pod względem grywalności w historii usługi.
Polska spółka informowała, że przedsprzedaży na grę Cyberpunk 2077 złożono ponad 8 mln zamówień. Dokładne dane o sprzedaży mamy poznać przed Świętami Bożego Narodzenia.
TVN24 informowało, że nakłady na prace rozwojowe segmentu produkcyjnego grupy (CD Projekt RED) wynosiły na koniec września 494,6 mln zł. Pozycja ta zawiera głównie koszty prac nad Cyberpunkiem. Na początku listopada DM BOŚ szacował łączny budżet Cyberpunka 2077 na 1,2 mld zł.
Spółka poinformowała, że należności z przedsprzedaży gry przewyższyły nakłady związane z jej produkcją i promocją. Gra zwróciła się jeszcze przed premierą.