Wirtualne przymierzalnie to przyszłość zakupów przez internet
Wirtualne przymierzalnie to przyszłość zakupów przez internet Fot. 123rf / Andrey Mikhaylov
Reklama.
Jak podaje portal dlahandlu.pl, szwedzka sieciówka pracuje nad wprowadzeniem wirtualnych przymierzalni.
Rozwiązanie to ma polegać na stworzeniu indywidualnego awatara, czyli dokładnego obrazu klienta w 3D. Następnie w aplikacji na swojego awatara konsumenci będą mogli nakładać ubrania i w ten sposób, na własnej wirtualnej skórze, przekonają się, jak prezentuje się na nich dany model i czy wybrali odpowiedni rozmiar.
Prototyp wirtualnej przymierzalni planowany jest na lato 2021 r. i będzie realizowany w niektórych niemieckich sklepach. Nad wykonaniem projektu pracuje H&M beyond, będące berlińskim laboratorium innowacji szwedzkiej firmy oraz NeXR Technologies.

Nowy rok przyniesie innowacje

Wprowadzenie wirtualnych przymierzalni to nie tylko poprawa jakości kupowania w internecie, ale też próba zminimalizowania ilości nietrafnych zakupów – zły rozmiar jest powodem 75 proc. zwrotów produktów zakupionych online.
Do nowych rozwiązań zmusił nas także pandemiczny rok 2020, który wyznaczył technologiczne trendy, których rozwój stał się absolutnym priorytetem. W roku 2021 możemy spodziewać się tylko ich pogłębienia.