
Reklama.
– Spółka nie zadawała konsumentom pytania o zgodę na aktywację dodatkowo płatnego programu antywirusowego. W czasie rozmów sprzedażowych konsultanci powiadamiali jedynie o aktywacji pakietu na próbę, wskazując jego bezpłatny okres oraz informując, że jeśli klient nie dokona dezaktywacji w określonym czasie, to będzie zobowiązany do uiszczania dodatkowej opłaty – powiedział prezes UOKiK cytowany w oświadczeniu urzędu.
Jednak cały problem w tym, że według słów Chróstnego, "konsumenci nie byli jednak pytani o zgodę na aktywację usługi Pakiet Bezpieczeństwa UPC nie tylko podczas sprzedaży telefonicznej, ale również przy zawierania umowy przez stronę internetową czy w salonach stacjonarnych przedsiębiorcy".
Jednak cały problem w tym, że według słów Chróstnego, "konsumenci nie byli jednak pytani o zgodę na aktywację usługi Pakiet Bezpieczeństwa UPC nie tylko podczas sprzedaży telefonicznej, ale również przy zawierania umowy przez stronę internetową czy w salonach stacjonarnych przedsiębiorcy".
UPC zwróci klientom pieniądze
Koszt włączanego przez UPC Polska pakietu wynosił 9 zł miesięcznie. Firma włączyła go u większości konsumentów. Wyjątek stanowili ci, którzy zawarli umowę przez stronę internetową.– Zobowiązałem UPC Polska do zakończenia szkodliwej dla klientów praktyki oraz do usunięcia jej skutków poprzez przyznanie konsumentom rekompensaty, którą otrzymają automatycznie – wytłumaczył Chróstny.
Ma to oznaczać, że "spółka zwróci swoim klientom środki w postaci upustu na kolejnej fakturze" a "byli abonenci zostaną poproszeni przez przedsiębiorcę o podanie aktualnego numeru rachunku bankowego w celu otrzymania zwrotu".
UOKiK testuje pieluchy
Dwa tygodnie temu Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta przetestował dostępne na rynku pieluchy. W testach wykorzystano 10 rodzajów pieluch, na których wykonano 230 testów. Wyniki były interesujące – pieluszki marek własnych poradziły sobie lepiej niż znane brandy.Pierwsze miejsce zdobyły pieluchy Babydream. To marka własna drogerii Rossmann.