Komisja Europejska: produkty, które trafiają do Polski, smakują inaczej. Coca-Cola wyraźnie słodsza
Redakcja INNPoland
30 marca 2021, 09:23·1 minuta czytania
Publikacja artykułu: 30 marca 2021, 09:23
Komisja Europejska przeprowadziła badania jakości produktów spożywczych, oferowanych przez międzynarodowych producentów. Sprawdziła tym samym, jak różni się ta jakość w zależności, do jakiego kraju dostarczane są produkty. Okazuje się, że te, które trafiają do Polski, czasami smakują inaczej.
Reklama.
Jak donosi Deutsche Welle, badanie skupia się 20 produktach, których skład różni się w zależności od tego, na jaki rynek trafiają. Skład ten ma konsekwencje w wyraźnych różnicach w smaku, konsystencji i wyglądzie.
O jakich produktach tu mowa? Pierwszym z brzegu przykładem jest Coca-Cola. Wersja, która trafia na polski rynek, jest wyraźnie słodsza, niż wersja, która trafia np. na Łotwę. Ma też “mocniejszy i intensywniejszy smak".
Innym jest np. piwo Desperados. Według KE to, które trafia do Polski, jest bardziej gorzkie niż w Czechach, Włoszech, Holandii i Niemczech.
Natomiast herbata FuzeTea o smaku brzoskwini i hibiskusa w Niemczech jest jasnożółta, a w Polsce ciemnobrązowa.
Komisja Europejska zamierza walczyć z tego rodzaju postępowaniem producentów i zadeklarowała, że w bieżącym roku przeznaczy milion euro na wsparcie organizacji konsumenckich w badaniu jakości produktów.
Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) twierdzi, że duże czy regularne spożycie tłuszczów trans skutkuje rocznie śmiercią pół miliona ludzi na całym świecie. Szkodzą one sercu, wzmagają ryzyko chorób sercowo-naczyniowych oraz cukrzycy typu 2.