Reklama.
Klasyczny hamburger za piątaka, jego odpowiednik z serem za 5,50 zł. Jak pisaliśmy wczoraj, kanapki w sieci ze złotymi łukami miały podrożeć o około złotówkę. McDonald's Polska przesłało sprostowanie do reakcji - zmiana cen dotyczy jedynie zamówień z niektórych restauracji dokonywanych przez usługę McDelivery
Wprowadzona 22 marca zmiana cen dotyczy jedynie zamówień z niektórych restauracji dokonywanych przez usługę McDelivery. Restauracje McDonald’s w Polsce prowadzi kilkudziesięciu operatorów, tj. spółka McDonald’s Polska Sp. z o.o. i ponad 70 franczyzobiorców. Każdy franczyzobiorca jest niezależnym przedsiębiorcą i samodzielnie podejmuje decyzje o cenie produktów w prowadzonych przez siebie restauracjach, kierując się m.in. poziomem kosztów (te w przypadku McDelivery są inne) oraz otoczeniem rynkowym. Natomiast opłata za dostawę (jej stosowanie, niestosowanie, wysokość) stosowana przez partnera McDelivery (np. UberEATS, Glovo, Pyszne) pozostaje poza kontrolą operatora restauracji.
W praktyce możliwe są zatem różne scenariusze - od sytuacji, w której obowiązują identyczne ceny produktów przy sprzedaży na miejscu i w McDelivery bez opłaty za dostawę dla partnera McDelivery aż po sytuację zróżnicowanych cen i dodatkowej opłaty za dostawę dla partnera McDelivery. W konkretnej lokalizacji może to oznaczać zarówno możliwość wyboru restauracji McDonald’s (jeśli w zasięgu dostawy znajduje się więcej niż jedna restauracji) jak i partnera McDelivery (jeżeli usługa ta jest realizowana we współpracy z więcej niż jednym partnerem). Każda opcja może z kolei oznaczać różne ceny tego samego produktu (w zależności od cen stosowanych w konkretnej restauracji dla McDelivery), jak i różny poziom opłaty za dostawę dla partnera McDelivery. Dlatego składając zamówienie należy kierować się ceną obowiązującą w konkretnej restauracji wskazaną w aplikacji partnera McDelivery oraz wysokością opłaty za dostawę stosowaną przez tego partnera.