Przez długi czas liderem rynku smartfonów był Apple. Firma z Cupertino w Kalifornii ma jednak silnego chińskiego konkurenta, który wywiercił dziurę w jabłku. Xiaomi pochwaliło się właśnie kapitalnymi wynikami dotyczącymi obecności producenta na rynku smartfonów w Europie oraz w Polsce.
Xiaomi nie bierze jeńców i konsekwentnie podbija rynek sprzedaży smartfonów. Obecność chińskiego producenta od lat była umacniana zarówno w Europie, jak i w Polsce.
Potwierdzeniem jego silnej pozycji są dane analityczne przedstawione przez Canalys – przodującą firmę analityczną na światowym rynku technologii, specjalizującą się w kanałach dystrybucji.
Jak wynika z przeprowadzonych analiz, Xiaomi pierwszy raz w historii pokonał w starciu o udziały w rynku giganta z Cupertino. Tym samym chiński producent uplasował się na drugim miejscu na podium z wynikiem 23 proc. udziałów na Starym Kontynencie. To wzrost o aż 85 proc. w stosunku do analogicznego okresu sprzed roku.
Marka z nadgryzionym jabłkiem w logo spadła na trzecią pozycję i nawet 22 proc. wzrost nie pomógł w walce z Xiaomi. Z kolei na pozycji lidera w Europie pozostaje Samsung.
Natomiast sytuacja w Polsce wygląda nieco inaczej. I tu pełen triumf może święcić Xiaomi. Chiński koncern ugruntował sobie pozycję lidera na naszym podwórku z 32 proc. udziałów na rynku i wzrostem o 42 proc. w porównaniu do zeszłego roku. Po piętach depcze mu Samsung z 30 proc. udziałów na polskim rynku.