Zazwyczaj jest tak, że to sklepy coś sprzedają, jednak tym razem to sklep może zostać zhandlowany. A przynajmniej taką opcję ma rozważać francuski gigant.
Carrefour rozważa możliwość sprzedania swoich sklepów w Polsce i na Tajwanie – donosi francuski magazyn "Challenges". Rozpoczęły się już poszukiwania chętnych. I choć sieć nie mówi o tym wprost, przyznaje, że myśli o konsolidacji, zbyciu lub przejęciu zagranicznych spółek zależnych.
Tak wynika z informacji, którą rzeczniczka sieci przekazała w środę agencji Reuters. Proces mający na celu sprzedaż sklepów w Polsce i na Tajwanie rozpoczął się już kilka miesięcy temu, ale był zachowany w ścisłej tajemnicy. Do audytu biznesów Carrefoura wynajęto firmę KPMG.
– W ramach swojego przyszłego planu strategicznego Carrefour zainicjował refleksję na temat kondycji swoich międzynarodowych spółek zależnych i możliwych przyszłych działań konsolidacyjnych, sojuszy lub dezinwestycji – powiedziała rzeczniczka. – Ta strategiczna refleksja dopiero się rozpoczyna, a Carrefour zaprzecza, że podjął jakąkolwiek decyzję o sprzedaży aktywów – dodała.
Największy europejski detalista spożywczy jest w trakcie pięcioletniego planu rozpoczętego w styczniu 2018 roku, mającego na celu cięcie kosztów i inwestowanie w sprzedaż online, aby ożywić przejęcia i zyski oraz odeprzeć rosnącą konkurencję ze strony Amazon.
Produkty z drugiej ręki
Sklepy Carrefour oczywiście wciąż funkcjonują, a w jednej z lokalizacji można znaleźć prawdziwe perełki w promocyjnej cenie, takie jak telefony, laptopy i elektroniczne akcesoria. Carrefour Polska otworzył bowiem w warszawskim centrum handlowym Arkadia swój pierwszy punkt z używanymi produktami.
Nowy koncept handlowy ma pozwolić sieci Carrefour "zdywersyfikować ofertę i dostosować się do długoterminowej wizji, oferując nowe sposoby konsumpcji, zmniejszając ilość odpadów i dając drugą szansę produktom".
– Na początek nasi klienci będą mogli znaleźć w ofercie odnowione produkty, takie jak telefony, laptopy, czy akcesoria – komentował Antoine Matevet, dyrektor ds. strategii transformacji Carrefour Polska.