Parkometr i rząd zaparkowanych samochodów
Warszawski ratusz zniósł bezpłatne parkowanie dla lekarzy i medyków. Fot. Maciek Jaźwiecki / Agencja Gazeta
Reklama.
Po 15 miesiącach warszawski ratusz zniósł ulgę umożliwiającą bezpłatne parkowanie w stolicy dla lekarzy i medyków. Jak pisze serwis money.pl, uzasadnieniem było to, że ponad 8 tys. pojazdów uprawnionych do zniżki, które zatrzymywały się w strefie płatnego parkowania "w znacznym stopniu zaburza prawidłowe działanie strefy i obniża efektywność jej funkcjonowania".
Medycy nie kryją jednak rozczarowania decyzją władz Warszawy. Serwis przywołuje post opublikowany w mediach społecznościowych przez jedną z pielęgniarek pracujących w Szpitalu Klinicznym im. A. Mazowieckiej w stolicy. Kobieta pokazała paragon na kwotę 46,50 zł, którą musiała zapłacić za 11 godzin parkowania przy pracy.
"Przez pierwsze dwie godziny muszę pracować, żeby zarobić na parking" – pożaliła się we wpisie przywoływanym przez money.pl.

Strefa Płatnego Parkowania w Warszawie

Na początku lipca wyjaśniły się dalsze losy Strefy Płatnego Parkowania w stolicy. Radni Warszawy zaproponowali znaczne poszerzenie obszaru, gdzie za parking trzeba uiścić opłatę. Tamtejsza prokuratura zgłosiła pomysł do sądu, wskazując na "rażącą" podwyżkę opłat i błędy w procedurach.
Prokuratura najmocniej zakwestionowała podwyższenie kary za nieopłacenie parkowania z 50 zł do 250 zł. "Nowa opłata nie powinna tak jaskrawo odbiegać od opłaty poprzedniej. Zmiany tego rodzaju powinny być dokonywane stopniowo, tak aby możliwym była ocena ich wpływu" – wskazano.
Czytaj także:
Wniosek spalił jednak na panewce – Wojewódzki Sąd Administracyjny prawomocnie oddalił skargę śledczych na uchwałę Rady Miasta. Sędzia argumentował swoją decyzję faktem, że strefy płatnego parkowania ustala się w miejscach, gdzie miejsc parkingowych jest mało, co ma wpływać na lepszą organizacje ruchu ulicznego w mieście.
Sąd przypomniał także, że po mieście można jeździć Warszawskim Transportem Publicznym. "Dokończenie pierwszej i budowa drugiej linii metra, rozwój sieci połączeń tramwajowych i autobusowych czy modernizacja taboru dają realną alternatywę dla samochodu" – czytamy w uzasadnieniu decyzji.

Więcej ciekawych informacji znajdziesz na stronie głównej INNPoland.pl