Nie przeszkodziło to jednak rządowi w rozpoczęciu – i zakończeniu – wielkiej kampanii reklamowej promującej jego sukces. Jak podaje Onet,
dwumiesięczna kampania kosztowała aż 5,9 mln zł z budżetu Kancelarii Premiera. Najwięcej zarobiły na tym Telewizja Polska oraz Polsat. Portal podaje pełne zestawienie kosztów kampanii reklamowej z podziałem na media, w których się odbywała:
TVP – 1,53 mln, zł
Polsat – 1,53 mln zł,
TVN – 999 tys. zł,
RMF FM – 519 tys. zł,
Time S.A. (m.in. Radio ESKA i VOX FM) – 519 tys. zł,
Polskie Radio – 500 tys. zł,
TV Trwam – 249 tys. zł,
TV Republika – 100 tys. zł.
Dlaczego KPRM postanowiło tak szeroko promować program, z którego nie dostaliśmy jeszcze żadnych pieniędzy? "Zależy nam, aby informacja o perspektywach na rozwój naszego kraju dotarła do wszystkich mieszkańców Polski" – stwierdził szef komitetu stałego Rady Ministrów Łukasz Schreiber w odpowiedzi na pytanie posłów KO Michała Szczerby i Dariusza Jońskiego.