Innowacja Apple… którą inni mieli od lat. Na AppStore zgłosisz teraz oszustwa
Redakcja INNPoland
04 października 2021, 16:34·1 minuta czytania
Publikacja artykułu: 04 października 2021, 16:34
Apple po cichu wycofało się ze swojej decyzji, która przez ostatnie lata odbierała użytkownikom jedną z podstawowych funkcjonalności sklepu z aplikacjami. Do AppStore po angielsku powrócił przycisk "Zgłoś problem", a jego możliwości zostały też rozszerzone o raportowanie oszustw w środowisku Apple.
Reklama.
Apple robi zwrot - użytkownicy mogą zgłaszać oszustwa w AppStore
Twitter wybuchł zgłoszeniami kolejnych specjalistów i łowców oszust w ekosystemie Apple. Po ostatniej aktualizacji iOS 15 po raz pierwszy od lat na podstrony poszczególnych appek powrócił przycisk "Zgłoś problem". Funkcja została też rozszerzona o parę opcji – pisze The Verge.
Jak wskazuje ekspert Kosta Eleftheriou, użytkownicy mogą teraz wybierać jedną z wielu opcji z rozwijanego menu. Nowością jest sposobność bezpośredniego zgłoszenia oszustwa lub wyłudzenia w AppStore. Oprócz tego znajdziemy tu możliwość zgłoszenia ofensywnych treści, żądania zwrotu pieniędzy, raportowanie problem z jakością produktu.
Jak wskazuje Verge, wcześniej użytkownicy musieli zmagać się z całą pielgrzymką. Po zjechaniu na sam dół zakładki AppStore byli przekierowywani na zupełnie osobną stronę internetową, tam musieli się po raz kolejny zalogować na swoje konto i dopiero wtedy mogli np. zgłosić podejrzaną aktywność. Niestety, ta opcja po prostu przekierowała do strony ze wsparciem technicznym Apple Support.
Co zabawniejsze, oszustwo można zaś było zgłaszać dopiero, gdy wydało się na aplikacje pieniądze, czyli... już padło się jego ofiarą.
Eleftheriou sugerował wcześniej, że uprzednie usunięcie wygodnego przycisku "Zgłoś problem" mogło zostać podyktowane przez prawników Apple by "uniknąć niewygodnej dokumentacji i możliwej odpowiedzialności prawnej".