Effie Awards 2021 rozdane. Oto najlepsze kampanie reklamowe minionego roku
Redakcja INNPoland
26 października 2021, 21:34·3 minuty czytania
Publikacja artykułu: 26 października 2021, 21:34
Już po raz 22. przyznane zostały Effie Awards – nagrody za najbardziej efektywne kampanie reklamowe. W tym roku jury pod przewodnictwem Macieja Hermana z firmy Wedel przyznało 6 złotych statuetek, 25 srebrnych i 27 brązowych.
Reklama.
Wyniki Effie Awards 2021
Złote statuetki Effie Awards 2021 otrzymali autorzy 5 kampanii (Storytel zdobył dwie statuetki, w kategoriach: Branded Content oraz Kultura i Rozrywka) Oto jak sami zwycięzcy opisują swoje projekty:
Random – Storytel, McCANN Poland
Jak zachęcić młodych do słuchania audiobooków? Najważniejszy jest jakościowy kontent, napisany ich językiem i poruszający tematy im bliskie. Stąd nawiązanie do pandemii, która obróciła ich życie o 180 stopni i mocno ograniczyła ich swobody. Następnie ważna jest forma - krótka, zwięzła, atrakcyjna wizualnie. Dlatego powstał "Random", czyli pierwszy polski serial łączący słuchowisko i film, napisany językiem młodych. Kampania nie tylko zawojowała internet, ale przyczyniła się także do znacznego
zwiększenia bazy klientów, którzy zostali z firmą na dłużej.
Rozwój aplikacji InPost Mobile – InPost
Fakt – konsumenci przechodzą do kanałów mobile. Wiedzieliśmy, że aby dostarczać najlepszy customer experience w kategorii usług logistycznych, musimy stworzyć innowacyjne rozwiązanie, które w przyszłości stanie się osią wszystkich usług i komunikacji z klientami InPost w kanale mobile.
Tak powstała idea aplikacji InPost Mobile. Ale jak przekonać Polaków do kolejnej apki w telefonie? Postawiliśmy na funkcjonalności i promocję aplikacji przez ich pryzmat. W ciągu 15 miesięcy wdrożyliśmy 8 funkcji i usług, w tym zdalne otwarcie skrytki i nadania bez etykiety. Obecnie z naszych usług mobilnych korzysta już 7 mln użytkowników.
Stop kobietobójstwu! – Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów, OTO Film
"A mąż to tak sam z siebie bije?” – to zdanie wypowiedziane w naszym video najlepiej ilustruje strategię, która zakładała prowokacyjne przedstawienie ofiary w roli winnej przemocy domowej. Pokazaliśmy, pod jaką presją społeczną, presją otoczenia, organów państwa czy kościoła są ofiary. Świadomie zdecydowaliśmy się na ponad 3-minutowe video opublikowane w mediach społecznościowych jako główny element kampanii. Przedstawiliśmy w nim symboliczny spacer kobiety uciekającej z przemocowego domu. Kampania "Stop kobietobójstwu" okazała się najlepszą kampanią w historii Fundacji Centrum Praw Kobiet.
“Kolorowy wiatr” na nowo – BBC Studios Polska, Digital Kingdom
Wyzwanie: w spadającej kategorii osiągnąć najwyższy historycznie wynik oglądalności SHR (odsetek osób, które w danym czasie oglądały telewizję było widzami danego programu) premiery nowego serialu przyrodniczego.
Cel: z pozycji nr. 3 w kategorii (podczas ostatniej promowanej premiery "Siedem światów, jedna planeta" ) przesunąć się na pozycję nr. 1 w kategorii podczas premiery "Planety doskonałej".
Strategia: nadaliśmy zupełnie nowy, lokalny kontekst globalnym kadrom z serii BBC Earth, tworząc popkulturowy manifest zamiast standardowej kampanii.
Wynik: Pierwszy raz w historii kanału BBC Earth premierowy odcinek produkcji przyrodniczej osiągnął 1 proc. udziału w rynku telewizyjnym w grupie komercyjnej 16-49 lat, tym samym, osiągając 1 miejsce w kategorii.
Maestro – wszystko czego chcesz od burgera – McDonald's, DDB Warszawa, OMD
Nowa komunikacja stawiająca na rozrywkę i prezentująca Maestro jako trigger zabawnych historii, poruszyła emocje osób dotychczas do niego nieprzekonanych. Kampania skutecznie zwiększyła penetrację Maestro, co widać m.in. we wzroście dziennej liczby sprzedanych Maestro na tysiąc transakcji aż o 64,5 proc.! Udało się to osiągnąć dla najdroższego burgera w stałym menu w czasie pandemii, gdy 61 proc. Polaków deklarowało ograniczenie wydatków.
Pełna lista nagrodzonych oraz rankingi dostępne są na stronie internetowej Effie Awards 2021. Nagrody Effie w Polsce przyznawane są przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.