"Potrafiliśmy pracować po 2 dni i 2 noce". Jakub Bierzyński o początkach (w) branży [Reklamiara #2]
Redakcja INNPoland
28 października 2021, 15:03·1 minuta czytania
Publikacja artykułu: 28 października 2021, 15:03W kolejnym odcinku podcastu "Reklamiara" Marta Macke rozmawia z Jakubem Bierzyńskim – założycielem i prezesem zarządu domu mediowego OMD oraz jednym z założycieli SMG/KRC (dzisiaj Kantar Millward Brown), największej w Polsce agencji badań rynkowych.
W rozmowie z Martą Macke Jakub Bierzyński cofa się do początków lat 90., kiedy wraz z grupą innych studentów socjologii rozkręcał SMG/KRC.
– Bardzo trudno było nam przekroczyć masę krytyczną zleceń, po których można było zrobić pierwsze badania ankietowe. Do tego trzeba mieć duże zlecenie, dużego klienta, a myśmy zaczynali dosłownie w garażu. Całymi dniami nic nie robiliśmy, czekaliśmy przy telefonie, czy może ktoś zadzwoni – ale nikt do tej naszej firmy nie dzwonił – wspomina.
W podcaście usłyszycie też m.in. o pierwszym dużym zleceniu Jakuba Bierzyńskiego jako szef działu badań ilościowych SMG/KRC – badaniu na temat seksu Polaków – jak również o tym, co się działo, kiedy nie zdążyło się odebrać na czas przesyłki konduktorskiej z wypełnionymi ankietami.
– Przesyłka lądowała wówczas w magazynie kolejowym w podziemiach Dworca Wschodniego. Jest on dość przerażającym miejscem: to gigantyczne podziemne labirynty pod całym dworcem, pod wszystkimi peronami. Było tam ciemno, brudno, biegały szczury – i tam właśnie trzeba było chodzić i szukać kogoś, kto by wydał paczkę z magazynu znajdującego się w tych czeluściach – opowiada Bierzyński.
Zapraszamy do obejrzenia całego podcastu!