
Pod względem prywatności i ochrony użytkowników Facebook nie cieszył się ostatnimi czasy najlepszą opinią. Najczęściej zarzucano mu zbytnią inwazyjność, a w skrajnych przypadkach naruszanie prywatności. Teraz jednak postanowił zrezygnować z jednego z najczęściej krytykowanych rozwiązań: systemu rozpoznawania twarzy.
REKLAMA
Rozpoznawanie twarzy na Facebook
To dzięki niej przy wrzucaniu zdjęć grupowych aplikacja sugerowała nam, kogo mamy oznaczyć na zdjęciu. "New York Times" uważa wręcz, że dzięki funkcjonalności Facebook stał się jedną z największych cyfrowych baz na świecie.Teraz jednak Facebook postanowił zrezygnować z popularnego systemu. Zobowiązał się także do usunięcia ponad miliarda skanów twarzy użytkowników. Może być to nie jedyna zmiana związana z Facebook Meta.
Może cię zainteresować: Trump zakłada własnego Facebooka. I ma zaskakująco duże szanse na powodzenie
"Prawodawcy ciągle pracują nad jasnym zestawem zasad, które regulowałyby jej użycie. W obliczu tej niepewności uważamy, że ograniczenie rozpoznawania twarzy do wąskiego zestawu przypadków jest właściwe" jak można przeczytać w wypowiedzi Jerome Pesenti, wiceprezes firmy odpowiedzialny za rozwój sztucznej inteligencji.
"Gazeta Wyborcza" przypomina, że zmiana ta będzie miała znaczenie dla wielu osób. Z funkcji tej korzystała bowiem ponad jedna trzecia aktywnych użytkowników Facebooka.
Facebook już nie będzie Facebookiem
Mark Zuckerberg zapowiedział, że chce stworzyć nową, trójwymiarową rzeczywistość cyfrową, którą będzie można nie tylko zobaczyć, ale i poczuć. Pracować, bawić się i w niej żyć. Swoje plany związane z budową metaverse zamierza odzwierciedlić w nazwie firmy.Zmiana nazwy Facebooka na Meta ma pokazać, że firma Facebook Inc. to coś więcej niż tylko portal społecznościowy z niebieską ikonką. Sam portal Facebook ma być pozycjonowany - po prostu - jako jeden z wielu produktów firmy macierzystej, zarządzającej również innymi brandami, takimi jak Instagram, WhatsApp, Oculus i inne.
Zresztą już w lipcu 2021 roku Mark Zuckerberg powiedział w wywiadzie dla The Verge, że w ciągu najbliższych kilku lat "zmieni postrzeganie firmy - z zajmującej się mediami społecznościowymi do bycia firmą metaverse".
Więcej ciekawych informacji znajdziesz na stronie głównej INNPoland.pl
