Sławna promocja McDonald's z udziałem rapera Maty okazała się strzałem w dziesiątkę. Fani rzucili się na specjalny zestaw artysty z takim entuzjazmem, że firma zanotowała jeden z najlepszych tygodni sprzedaży w historii polskiego oddziału sieci.
"Jak Mata przejął Maka" – hit sprzedaży McDonald's
Pierwszy tydzień kampanii "Jak Mata przejął Maka" zaowocował trzecią najlepszą sprzedażą w historii McDonald's Polska.
– Odnotowaliśmy wzrost sprzedaży o ponad 60 proc. w stosunku do analogicznego okresu rok temu – mówi szef marketingu firmy Tomasz Dębowski, cytowany przez Press.pl.
Sygnowany ksywką rapera zestaw (Potrójny Ch33sburger, średnie frytki i Matchak Latte) kupić można tylko za pomocą aplikacji McDonald's. Zaowocowało to oczywiście ogromnym zainteresowaniem aplikacją. Dębowski dodaje, że liczba użytkowników "była wyższa o 150 proc. w stosunku do średniej z miesiąca przed startem kampanii".
Sam filmik ze spotem reklamowym na platformie YouTube ma już ponad milion wyświetleń i był najpopularniejszym materiałem reklamowym października, mimo że trafił na platformę dopiero 18. dnia miesiąca.
Na zestaw ten składały się kanapka z serem (potrójny cheeseburger), frytki i kawa – waniliowa macha latte. Można było go zamówić wyłącznie w aplikacji mobilnej marki, w ramach limitowanej czasowo oferty OkazYEAH!.
– Zestaw Maty to jedna z dosłownie kilku na świecie kolaboracji McDonald’s z celebrytą, której efektem jest autorski zestaw. Dzięki temu wpisuje się idealnie w trwające pasmo sukcesów Matczaka – komentował dla nas Marcin Błajet, sales manager LTTM.
Jak policzył dla INNPoland.pl Press-Service Monitoring Mediów tylko przez dwa dni, od 18 do 19 października na ten temat pojawiło się 7,8 tys. publikacji. Najwięcej wzmianek było w serwisach internetowych (3,8 tys. publikacji) i w mediach społecznościowych (3,7 tys.). Chętnie o współpracy Maty z McDonald’s informowały też media tradycyjne: 105 publikacji w prasie, 100 materiałów w telewizji i 81 w radiu.
Z wyliczeń agencji monitorującej media wynikało, że ekwiwalent reklamowy z tych dwóch dni wyniósł ponad 23 mln zł, czyli tyle McDonald’s musiałby zapłacić, gdyby chciał kupić reklamę we wszystkich mediach, które wspomniały o ich współpracy z raperem.
Eksperci od influencer marketingu przypuszczają, że stawka Maty, jaką mógł otrzymać za współpracę z McDonald's, mierzona jest nie w setkach tysięcy a raczej w milionach zł.
- Szacuję, że wynagrodzenie liczy minimum sześć zer, ponieważ artyści tego kalibru nie przyjmują zbyt wielu współprac, a ekskluzywność w zakresie utożsamiania ich z marką podlega dodatkowej wycenie. Trudno jednak określić dokładną kwotę, bo nie wiemy, na jaki okres planowana jest kampania oraz jaki jest pełen zakres wykorzystania wizerunku Maty – komentowała dla nas w październiku Olivia Drost, partner zarządzająca Spotlight Agency.