Idealne prezenty znajdziesz na notino.pl. "Zaczynamy już pracę nad ofertą na Boże Narodzenie 2022"
Redakcja INNPoland
·5 minut czytania
Publikacja artykułu:
"Podczas tegorocznego Black Friday, w ciągu jednego tygodnia, ponad milion klientów zamówiło u nas wymarzone prezenty dla siebie i swoich bliskich, co dawało prawie 200 000 zamówień dziennie! W chwili obecnej nasze centra dystrybucyjne przetwarzają nawet 100 000 zamówień dziennie" – mówi Bartosz Kliś, Chief Commercial Officer Notino. Dlaczego warto kupować świąteczne prezenty właśnie na notino.pl?
Reklama.
"W Notino uważamy, że piękno powinno być dostępne dla każdego. Ponieważ piękno może dodawać pewności siebie, jak i dokonać zmiany. Kiedy ludzie czują się piękni, łatwiej osiągają swoje cele. W zamian sprawiają, że świat wokół nich jest piękniejszy" – czytamy na notino.pl. Istniejecie na polskim rynku już od 15 lat. Wasza misja przystępnego piękna jest niezmienna, ale czy coś zmieniło się przez te lata obecności Notino w Polsce?
Sytuacja rynku kosmetycznego w ciągu 15 lat naszej obecności na rynku polskim zmieniła się diametralnie, a pandemia COVID-19 jeszcze tę zmianę spotęgowała. Kiedyś nikt nie wyobrażał sobie kupowania perfum i kosmetyków online. Teraz Notino, które od samego początku wyznacza trendy, jest jednym z największych sprzedawców kosmetyków w Europie – sprzedaż internetową oferujemy już w 28 państwach, a w 8 z nich prowadzimy też sklepy stacjonarne.
Na przestrzeni ostatnich lat nasza strategia nie uległa dużej zmianie, nadal kluczowy dla nas jest klient i to on jest w centrum podejmowanych przez nas decyzji biznesowych. Notino jest dla każdego – staramy się oferować naszym klientom jak najlepszą obsługę, tak by, jak najlepiej odpowiadać na wszystkie ich potrzeby. Od lat blisko współpracujemy z największymi markami kosmetycznymi, takimi jak m.in. Dior, Armani, Lancôme, Gucci, Kérastase czy Estée Lauder. Wspólnie budujemy bogate portfolio ponad 82 000 produktów znanych marek w atrakcyjnych cenach.
Jakie plany rozwoju ma Notino na najbliższe lata?
W Czechach i Słowacji poszerzyliśmy naszą ofertę o leki dostępne bez recepty, suplementy diety oraz produkty z kategorii "mama i dziecko". W najbliższym czasie skupimy się nad wzbogaceniem asortymentu każdej z najnowszych kategorii, jednocześnie poszerzając portfolio beauty o lokalne, polskie marki. Polska jest naszym największym rynkiem – to tutaj inwestujemy najwięcej i prowadzimy największą liczbę sklepów stacjonarnych. W związku z tym w 2022 roku wzbogacenie naszej oferty polskich produktów kosmetycznych będzie dla nas kluczowe. Aktualnie w portfolio Notino, klienci znajdą lokalne marki takie, jak dr Irena Eris, Inglot czy Ziaja.
Sezon świąteczny to z pewnością intensywny dla Was okres. Ile zamówień otrzymujecie średnio przed świętami?
Do świąt przygotowujemy się z dużym, 10-miesięcznym wyprzedzeniem, co oznacza, że już dziś zaczynamy pracę nad naszą ofertą na Boże Narodzenie 2022. Święta są szczególnym okresem dla klientów Notino, dlatego dokładamy wszelkich starań, by odpowiedzieć na wszystkie ich potrzeby i zagwarantować im przede wszystkim terminową dostawę zamówionych produktów. Przez cały rok nasi klienci mogą korzystać z dodatkowych usług, jak pakowanie produktów na prezent, zarówno kupując online, jak i stacjonarnie.
Poza tym oferujemy też możliwość grawerowania na wybranych produktach, dzięki czemu prezenty zakupione w Notino stają się jeszcze bardziej personalizowane. Podczas tegorocznego Black Friday, w ciągu jednego tygodnia, ponad milion klientów zamówiło u nas wymarzone prezenty dla siebie i swoich bliskich, co dawało prawie 200 000 zamówień dziennie! W chwili obecnej nasze centra dystrybucyjne przetwarzają nawet 100 000 zamówień dziennie.
A jak wyglądała sytuacja w ubiegłoroczne, pandemiczne święta? Wielu Polaków kupowało prezenty wyłącznie w internecie. Czy odczuliście to na własnej skórze?
Listopad 2020 r. był rekordowym okresem w historii Notino – osiągnęliśmy 87-procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu rok do roku. Z powodu twardego lockdownu klienci z większości krajów nie mieli szansy na zakupy stacjonarne, dlatego duża część z nich postanowiła skorzystać z opcji online. Ze względu na większe zainteresowanie zakupami w sieci, klienci dokonywali ich z wyprzedzeniem – już w listopadzie, który był dla Notino najsilniejszym miesiącem ubiegłego roku. W 2021 r. nasz wynik był jeszcze lepszy – dzięki zaufaniu naszych klientów odnotowaliśmy ponad 30-procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu z rekordem, jaki osiągnęliśmy rok temu.
Jak Notino reaguje na większe zainteresowanie klientów? Konsumenci z pewnością mogą liczyć na to, że otrzymają zakupione prezenty na czas i będą mogli położyć je pod choinką?
Już od lipca uzupełniamy nasze magazyny o produkty, które będą cieszyć się szczególnym zainteresowaniem w okresie świątecznym, tak by do końca października zabezpieczyć odpowiednie ilości towarów. Produkty znajdujące się w naszych magazynach warte są ponad 6 miliardów koron czeskich. Dzięki takiemu podejściu w najgorętszym okresie w roku możemy skupić się głównie na terminowej realizacji zamówień naszych klientów.
W okresie świątecznym dwukrotnie zwiększamy liczbę pracowników w naszych magazynach – w tym roku było to ponad 1700 osób. Mając na uwadze większe zainteresowanie zakupami przed świętami Bożego Narodzenia, dbamy o to, by firmy kurierskie, z którymi współpracujemy, były odpowiednio przygotowane na większą liczbę przesyłek, które muszą trafić do naszych klientów na czas.
Czego klienci Notino głównie szukają przed Świętami Bożego Narodzenia? Czy jakiś rodzaj produktów cieszy się największą popularnością w świątecznym okresie?
W okresie bożonarodzeniowym największą popularnością cieszą się zestawy upominkowe, perfumy, kosmetyki do pielęgnacji ciała i włosów. Klienci Notino coraz częściej decydują się także na zakup dekoracyjnych produktów do domu, jak świece zapachowe, lampy katalityczne i dyfuzory, które każdego roku spotykają się z rosnącym zainteresowaniem.
Notino ma również sklepy stacjonarne. To z pewnością świetne rozwiązanie dla niezdecydowanych, którzy potrzebują pomocy eksperta w wybraniu wymarzonego prezentu i chcą go obejrzeć lub powąchać przed zakupem. Dzięki polityce zwrotów Notino to drugie możemy jednak zrobić również w domu, prawda?
Owszem. Jako pierwsi w Europie zaczęliśmy dołączać do zamówień naszych klientów próbki kosmetyków. Ponadto, naszą ofertę asortymentową rozszerzyliśmy o tzw. Discovery Boxy, dzięki którym osoby korzystające z usług Notino, mogą zakupić próbki najpopularniejszych produktów z naszej oferty. Od początku roku 2022 klienci będą mieli możliwość skomponowania własnego Discovery Boxu, w którym znajdą się wybrane przez nich próbki kosmetyków i perfum.
Oferujemy także Modiface, wirtualne lusterko, które umożliwia wypróbowanie make-upu podczas zakupów online. W sklepach stacjonarnych dostępna jest bezpłatna usługa Fragrance Finder – trwają prace nad jej uruchomieniem w sklepie internetowym, po to, by ułatwić klientom wybór odpowiedniego zapachu.
Kupowanie świątecznych podarków może być wyzwaniem – szczególnie jeśli nie narzekamy na nadmiar wolnego czasu. Dlaczego właśnie Notino to idealne miejsce do kupowania świątecznych podarków?
Przede wszystkim szeroka oferta produktów w doskonałych cenach. W jednym miejscu na naszych klientów czeka ponad 80 tys. pozycji, dlatego z pewnością na Notino znajdą prezenty dla każdego ze swoich bliskich, bez względu na wiek, płeć czy zainteresowania. W przypadku nietrafionego prezentu klienci mają 90 dni na jego zwrot lub wymianę, a dzięki szybkim dostawom nie muszą martwić się o to, że wybrane przez nich produkty nie dotrą na czas. Dodatkowo mogą skorzystać z usługi personalizowania produktów – grawerowania lub zapakowania zamówienia na prezent, dzięki czemu zaoszczędzą czas w tym niezwykle intensywnym dla wszystkich okresie.