Rozpędza się do prędkości 120 km/h. Charakteryzuje się niskim poziomem hałasu, brakiem zawieszenia, bezdotykową trakcją oraz ekologicznymi i energooszczędnymi technologiami. Pierwszy chiński pociąg typu "air rail" - maglev Xingguo, zjechał niedawno z linii montażowej w mieście Wuhan w środkowych Chinach.
Powietrzny "air rail" maglev będzie jeździł na linii demonstracyjnej Xingguo Permanent Maglev Technology Project, która jest budowana w prowincji Jiangxi we wschodnich Chinach.
W opracowanym przez Jiangxi University of Science and Technology oraz China Railway Science and Industry Group pociągu po raz pierwszy na świecie zastosowano technologię trwałej lewitacji magnetycznej. Pojazd nie dotyka trakcji żadnym elementem swojej konstrukcji.
Oryginalny "powietrzny" pociąg raczej nieprędko zastąpi inne środki transportu. Na swój pokład może zabrać jedynie ok. połowę pasażerów, którzy pojechaliby metrem. Równocześnie jednak przejazd kosztuje tylko jedną piątą kwoty, jaką ma kosztować miasto metro. Xingguo może też poruszać się bez udziału kierowcy, co również ma wpłynąć na obniżenie kosztów transportu.
Nowy pociąg ma być wyposażony w energooszczędne i inne, ekologiczne rozwiązania technologiczne oraz może poruszać się z maksymalną prędkością 120 km/h - donosi South China Morning Post.