Przedstawiciele kin (dużych i małych) w rozmowach z "Rzeczpospolitą" podkreślają, że akceptacja oczekiwań OZZPA oznaczać będzie dla nich wzrost kosztów powyżej średniej w UE (do 4,1 proc. przychodów z biletów bez VAT).
Tak zarabiały kina w 2021 roku
Z naszej analizy, opracowanej na podstawie danych cennikowych netto (bez autopromocji) firmy Kantar, wynika, że przez większość 2021 roku, a dokładnie w okresie od stycznia do listopada,
na reklamę w kinie przeznaczono 609,2 mln zł. Oznacza to wzrost wydatków reklamowych w kinie o 26,5 proc. - w analogicznym okresie 2020 roku wydano 481,4 mln zł (przypomnijmy, że w 2020 roku rynek reklamy kinowej skurczył się aż o 75 proc. w porównaniu do 2019 roku).
Pandemia uderzyła w branżę kinową
Branża kinowa mierzy się z kryzysem od początku pandemii koronawirusa, czyli od marca 2020 roku, kiedy kina zostały zamknięte na trzy miesiące. Ponownie kina w Polsce zamknięto 7 listopada 2020 roku, w związku z czym nie działały aż do czerwca 2021 roku. Wyjątkiem był luty 2021 roku, kiedy kina mogły być otwarte od połowy do końca tego miesiąca.