Tysiące puszek, internetowe aukcje, zbiórki organizowane przez firmy od lat wspierające Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy - zobacz jak możesz wspomóc zbiórki Jurka Owsiaka. Można to zrobić na długo przed planowanym na 30 stycznia wielkim finałem Orkiestry.
30. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy odbędzie się 30 stycznia. W tym roku Orkiestra zagra dla okulistyki dziecięcej. Ale już od kilku tygodni Orkiestrę można wspierać na wiele sposobów. Wszystkie opcje znajdziecie na stronie WOŚP.
Jedną z firm, które już od dawna (20 lat!) wspierają WOŚP jest PayU. Firma zapewnia bezpieczne płatności na zbiórkach i aukcjach w Internecie. W ciągu dwóch dekad internauci przekazali dla WOŚP za pośrednictwem systemu PayU ponad 167 mln zł.
Z okazji 20. rocznicy wspólnego grania PayU przygotowało jubileuszową zbiórkę "PayU dla WOŚP". Do wpłat o wartości równej i większej 20 zł PayU dopłaci kolejne 20 zł. Operator płatności przekaże w ten sposób nawet 200 000 zł na wsparcie celu tegorocznego Finału, którym jest pomoc w zapewnieniu najwyższych standardów diagnostyki i leczenia wzroku u dzieci.
Już od kilku tygodni Orkiestrę wspiera Lidl. Sieć już po raz 13. gra wspólnie z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy. Zbiórka rozpoczęła się 20 grudnia i potrwa aż do 30 stycznia. Tradycyjnie na koniec, w trakcie Finału, sieć ogłosi na wizji sumę zebranych środków. Dotychczas, dzięki zbiórkom prowadzonym w sklepach, sztab Lidl Polska przekazał WOŚP na wsparcie polskiej medycyny ponad 33 mln zł.
Oprócz zbiórki, Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy możemy wspomóc m.in. poprzez zakup gadżetów oznaczonych charakterystycznym serduszkiem, które są dostępne w sprzedaży we wszystkich sklepach Lidl Polska. W ofercie wszystkich sklepów Lidl Polska dostępne są kubki, smycze, magnesy, skarpetki, kalendarze, torby płócienne oraz zegar ścienny. Cały zysk z ich sprzedaży zostanie przekazany na cel 30. Finału WOŚP.
W tyle za Lidlem nie chce zostać Biedronka, która również (po raz pierwszy) włączyła się w działania na rzecz WOŚP. W placówkach sieci od 10 stycznia za 9,99 zł można kupić zimowe czapki, a całkowity dochód ze sprzedaży trafi na okulistykę dziecięcą, którą w tym roku wspiera WOŚP.
W ofercie Biedronki znalazły się też kubki termiczne WOŚP o pojemności 350 ml w cenie 24,99 zł i szereg innych gadżetów z logo WOŚP.
Swoją niezwykle popularną akcję przeprowadzi i w tym roku MasterCard. Za każdy wpis na Twitterze z hasztagiem #MastercardGrazWOSP firma wpłaci 5 zł na konto Orkiestry. Od 2014 roku tylko ten sposób przyniósł 1,6 mln zł. Operator płatności daje też możliwość otwierania własnych e-skarbonek. Tylko w zeszłym roku przyniosły WOŚP 17 mln złotych.
Do 14 lutego można licytować na ponad 20 tysiącach aukcji charytatywnych na Allegro. Kupić można niemal wszystko - od symbolicznej cegiełki po różne towary, usługi i rozrywkę.
W tyle nie pozostaje też mBank, który uruchomił własną zbiórkę. "Jeśli danego dnia
będzie co najmniej 100 wpłat na Orkiestrę mBank dołoży 100 000 zł codziennie, aż do Finału" - deklaruje bank. Sprzedaje też karty z motywem WOŚP - a to i tak tylko część aktywności tej instytucji w ramach współpracy z Orkiestrą.