
W tych niełatwych czasach firmy muszą podejmować szybkie decyzje, aby odpowiedzieć na potrzeby dynamicznie zmieniającego się rynku. Pomóc im w tym może sztuczna inteligencja, a firmy, które są już rozpoczęły przygodę z AI, będą dalej rozwijać się w świecie po COVID - pisze Arek Skuza.
Zmiany w branży detalicznej
Branża detaliczna zarobiła w zeszłym roku prawie 4 mld dolarów, zatrudniając około 52 milionów Amerykanów. National Retail Federation szacuje, że w wyniku pandemii aż 7 milionów Amerykanów może stracić miejsca pracy w handlu detalicznym.Praca zdalna
Coraz więcej osób odczuwa korzyści wynikające z braku godzinnych dojazdów do pracy, a więcej menedżerów potwierdza, że pracownicy mogą efektywnie pracować również z domu. Firmy będą musiały wykorzystać innowacyjne sposoby angażowania zasobów ludzkich, aby zmniejszyć ryzyko dalszych zakłóceń i zachować konkurencyjność. Wykorzystując sztuczną inteligencję zdobędą naturalną przewagę w sytuacjach pracy zdalnej, ponieważ opiera się ona na modułowości i zwinności, które są warunkami wstępnymi sukcesu w firmach zorientowanych na oprogramowanie.Zmiany na rynku e-commerce
Pandemia koronawirusa na trwałe może zmienić krajobraz handlu detalicznego. Zachowania konsumentów zmieniają się radykalnie i bardzo dynamicznie. W następstwie pandemii Amerykanie, którzy po raz pierwszy zrobili zakupy online z powodu COVID stanowią 41 proc.Zmiana wzorców konsumpcji
Pandemia już teraz drastycznie zmienia nawyki konsumpcyjne na całym świecie i wpływa na przychody firm, ponieważ ludzie robią więcej zakupów online i konsumują głównie w domu. Co więcej, długie okresy wymuszonej izolacji w połączeniu z obawą przed recesją gospodarczą mogą spowodować, że konsumenci będą rezygnować z luksusowych artykułów na rzecz tych niezbędnych do życia. Dzięki możliwości analizowania danych z niezliczonych źródeł, sztuczna inteligencja ma niezrównany potencjał do odkrywania pojawiających się trendów i identyfikowania zmian w preferencjach konsumentów.Dlaczego sztuczna inteligencja będzie koniecznością w świecie po COVID?
Większość firm ma już duże doświadczenie z aplikacjami cyfrowymi, takimi jak automatyzacja i podstawowa analiza danych. Sztuczna inteligencja, która umożliwia maszynom rozwiązywanie problemów i podejmowanie działań, które w przeszłości mogły wykonywać tylko ludzie, wykracza daleko poza to.Autorami tekstu są Arek Skuza oraz Marta Musińska.
Arek Skuza mieszka w USA i zajmuje się doradzaniem menedżerom w automatyzacji biznesu i wprowadzaniu sztucznej inteligencji do firm. Pomaga także firmom komercjalizować produkty wykorzystujące sztuczną inteligencję. Arek prowadzi także blog i podcast pod adresem: www.arekskuza.com
Marta Musińska z wykształcenia jest awionikiem, jednak swoją karierę związała z konsultingiem biznesowym. Ma doświadczenie we wdrażaniu systemu SAP w międzynarodowych firmach, a na co dzień zajmuję się wsparciem systemu SAP w firmie z branży automotive. W wolnym czasie pracuje nad swoim pierwszym startup'em (który już niedługo wejdziemy na rynek) i zgłębia tajniki sztucznej inteligencji.
