Niespełna rok temu Daniel Obajtek tlumaczył, że zakup Polska Press przez Orlen ma solidne podstawy biznesowe. Dziś okazuje się, że niekoniecznie tak jest - ich sprzedaż mocno spadła. Najwięcej stracił "Dziennik Bałtycki" - jego sprzedaż poleciała w dół o jedną czwartą.
Średnia sprzedaż dzienników regionalnych w 2021 roku - w większości należących do Polska Press - spadła o 17,5 proc. w porównaniu z 2020 rokiem. Największe spadki zanotowały "Dziennik Bałtycki" i "Dziennik Zachodni". Pozycję lidera utrzymała "Gazeta Pomorska" - pisze serwis Press.pl, powołując się na dane Polskich Badań Czytelnictwa.
Press.pl podaje, że wśród dzienników lokalnych najbardziej spadła sprzedaż "Dziennika Bałtyckiego" (Polska Press) - prawie o jedną czwartą, do niecałych 7,6 tys. egzemplarzy. Ale i liderzy zestawienia mają dwucyfrowe straty.
Wśród dzienników regionalnych liderem czytelnictwa okazała się należąca do Polska Press "Gazeta Pomorska". Jej średnia sprzedaż osiągnęła niecałe 18 tys. egzemplarzy - to o ponad 18 proc. mniej niż przed rokiem. Na podium jest też "Dziennik Zachodni" (Polska Press) ze średnią sprzedażą 12 935 egzemplarzy. On zaliczył spadek sprzedaży o 20 proc. Trzeci jest "Głos Wielkopolski" (również Polska Press) - jego sprzedaż spadła o prawie 19 proc. do nieco ponad 12 tys. egzemplarzy.
Z tytułów lokalnych najmniej stracił dziennik "Super Nowości" z Rzeszowa. Sprzedawał się w nieco ponad 3,6 tys. egzemplarzy - to o 7,6 proc. mniej niż rok wcześniej.
Orlen kupił gazety już rok temu
"Grupa Orlen przejmuje wydawnictwo Polska Press. Dzięki temu będzie miała dostęp do 17,4 mln użytkowników portali wydawnictwa" – pisał wtedy na Twitterze prezes Grupy Orlen Daniel Obajtek.
W portfolio prasowym Polska Press Grupy jest ponad 20 dzienników regionalnych, w tym wiele znanych tytułów takich jak "Dziennik Zachodni", "Gazeta Wrocławska", "Kurier Poranny" czy "Głos Wielkopolski". Poza tym około 150 tygodników lokalnych, bezpłatna gazeta naszemiasto.pl oraz magazyny.