INNPoland_avatar

Nowy wymiar bogactwa. Oto czego dowiecie się na IX Międzynarodowym Kongresie Firm Rodzinnych

Instytut Biznesu Rodzinnego

21 marca 2022, 15:43 · 3 minuty czytania
Już po raz dziewiąty polskie rodziny biznesowe spotkają się w Poznaniu na Międzynarodowym Kongresie Firm Rodzinnych. Tematem przewodnim tegorocznego spotkania 28-29 marca 2022 r. organizowanego przez Instytut Biznesu Rodzinnego jest „Nowy wymiar BOGACTWA. Rodzina. Trwanie. Dobro”.


Nowy wymiar bogactwa. Oto czego dowiecie się na IX Międzynarodowym Kongresie Firm Rodzinnych

Instytut Biznesu Rodzinnego
21 marca 2022, 15:43 • 1 minuta czytania
Już po raz dziewiąty polskie rodziny biznesowe spotkają się w Poznaniu na Międzynarodowym Kongresie Firm Rodzinnych. Tematem przewodnim tegorocznego spotkania 28-29 marca 2022 r. organizowanego przez Instytut Biznesu Rodzinnego jest „Nowy wymiar BOGACTWA. Rodzina. Trwanie. Dobro”.
Międzynarodowy Kongres Firm Rodzinnych odbędzie się w dniach 28-29 marca. Fot. Unsplash / Emma Dau
Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej

Agenda spotkania skupiona jest wokół bogactwa, nie tylko własnościowego i majątkowego, ale przede wszystkim tego niematerialnego, czyli bogactwa wiedzy, wartości, dobra, tradycji, relacji, jakości, a także wszystkiego tego, co scala rodzinę, społeczeństwo i buduje silną firmę rodzinną na pokolenia.


Gdy czasy są nieoczywiste, siłą stają się rzeczy, które czynią człowieka bogatym wewnętrznie! Rodzina – nie ma firmy rodzinnej, która może trwać przez pokolenia bez silnej, zdrowej, kochającej się rodziny! To siła relacji, uważności, poświęconego czasu... w imię budowania tych więzi. Trwanie – wspólna historia, znaczenie decyzji, jakie podejmowali przodkowie ponosząc ryzyko biznesowe, siła wartości, którym pozostajemy wierni. To odpowiedzialność na pokolenia! Dobro – jak mawiał Seneka, rzeczą ważną w dobroci jest CHCIEĆ stać się dobrym!dr Adrianna Lewandowskaprezes Instytutu Biznesu Rodzinnego oraz inicjatorka Kongresu

Podczas kongresu przedsiębiorcy rodzinni spotkają się w zupełnie innej niż dotychczas formule. Po wystąpieniu każdego z gości odbędzie się krótkie podsumowanie eksperckie oraz forum dyskusyjne. Rozmowy będą dotyczyć bieżącej sytuacji i aktualnych problemów oraz wyzwań, z jakimi w obecnej sytuacji mierzą się przedsiębiorcy rodzinni oraz jak mimo trudności dzielą się dobrem i wspierają potrzebujących. Prelekcje będą połączone z międzynarodowymi komentarzami eksperckimi odnoszącymi się do bieżącej sytuacji firm rodzinnych w Polsce i w innych krajach, które będą stanowiły otwarcie do dyskusji między uczestnikami kongresu.

Wśród tematów poruszanych podczas kongresu znajdą się m.in. następujące kwestie:

  • jak prowadzić zarządzanie kryzysowe w firmie rodzinnej,
  • jak zabezpieczyć firmę w obliczu wielu trudnych czynników wpływających na jej funkcjonowanie,
  • jak komunikować się w trudnej sytuacji z rodziną, pracownikami,
  • jak radzić sobie ze stresem, lękiem i niepewnością,
  • jak zadbać o kondycję psychofizyczną swoją i pracowników.

Nieodłączną częścią trwale budowanego biznesu jest profesjonalizacja i wielowymiarowa odpowiedzialność społeczna, które są również jednym z głównych tematów poddawanych do dyskusji podczas tegorocznego wydarzenia.

Zaproszenie do grona prelegentów przyjął Władysław Grochowski, prezes i współwłaściciel firmy Arche, który opowie, jak ważny jest optymizm, szczególnie w trudnych momentach, o zaufaniu jako źródle człowieczeństwa i zmianie, która jest warunkiem koniecznym, by rozwijać firmę w oparciu o zrównoważony rozwój. Natomiast Zofia Dzik z Instytutu Humanites poruszy niezwykle istotny temat, jakim jest Leading with purpose.

Gościem specjalnym kongresu będzie Patrizia Gucci – prawnuczka założyciela Domu Mody Gucci – Guccio Gucci, córka Paolo Gucci. Reprezentantka czwartego pokolenia rodziny Gucci przedstawi prawdziwą historię najsłynniejszego włoskiego domu mody oraz rodzinnego dziedzictwa. Jak aktualnie funkcjonuje biznes w domu mody Gucci – bez rodziny właścicielskiej? Jaka była kiedyś rodzina Gucci, a jakie jest jej kolejne pokolenie, jakie wartości rodzinne przekazywane są potomstwu, czy jest ono wychowywane w kulcie rodzinnych tradycji, jakie lekcje można wyciągnąć z historii Gucci – na te i wiele innych pytań odpowie spadkobierczyni dziedzictwa Gucci.

Budowanie i rozwijanie silnej firmy oraz rodziny biznesowej w branży fashion to tematyka, którą przedstawi Artur Kazienko, prezes zarządu Grupy Kazar. Wielowymiarowa społeczna odpowiedzialność biznesu jest tematem wiodącym dyskusji, między przedsiębiorcami i instytucjami społecznymi, która poprowadzi dr hab. Maciej Stradomski, przewodniczący Rady Programowej Instytutu Biznesu Rodzinnego.

Natomiast to, że Matrix już nie jest fikcją, przedstawi - prezentując najważniejsze trendy w świecie firm rodzinnych - Szymon Trzebiatowski, ekspert Instytutu Biznesu Rodzinnego i wieloletni członek zarządu Volkswagen Poznań, zwolennik łączenia tradycyjnych rozwiązań organizacyjnych z kreatywnością design thinking, sprawnością metod zwinnych, i skutecznością scruma poza IT.

Już po raz drugi Kongres jest otwarty dla dzieci z rodzin biznesowych, dla których równolegle z prelekcjami kongresowymi odbywają się zajęcia i warsztaty. Młode pokolenie przyszłych sukcesorów uczy się, spędzając kreatywnie czas pod opieką pedagoga.

Każdego dnia odbędą się indywidualne prelekcje połączone z komentarzami i wspólnymi dyskusjami dotyczącymi najbardziej nurtujących tematów. Nie zabraknie również moderowanych paneli dyskusyjnych, które zawsze stanowią zaczątek szerszej dyskusji społecznej w najbardziej bieżących i aktualnych tematach z obszaru family business. W części wieczornej Kongresu uczestnicy spotkają się na uroczystej gali. Dwudniowe wydarzenie poprowadzi dr Adrianna Lewandowska Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego.

Szczegółowy program kongresu dostępny jest na stronie internetowej wydarzenia.