Firma kosmetyczna Dr Irena Eris złożyła prospekt w Komisji Nadzoru Finansowego w związku z rozważaną ofertą publiczną akcji i debiutem na GPW. Jedna piąta przychodów spółki pochodzi dziś z segmentu hotelowego i on ma też być wzmocnieniem firmy w przyszłości.
Reklama.
Podobają Ci się moje artykuły? Możesz zostawić napiwek
Teraz możesz docenić pracę dziennikarzy i dziennikarek. Cała kwota trafi do nich. Wraz z napiwkiem możesz przekazać też krótką wiadomość.
"Publiczna oferta akcji ma na celu umożliwienie realizacji strategii grupy Dr Irena Eris, zarówno w segmencie kosmetycznym oraz w segmencie usług hotelarskich premium. Złożenie prospektu jest początkiem drogi prowadzącej na GPW, finalne decyzje będziemy podejmowali za kilka miesięcy" - pisze w komunikacie prasowym Paweł Orfinger, prezes Dr Irena Eris. Prywatnie to syn Ireny Eris i jej męża Henryka Orfingera.
W komunikacie czytamy, że Grupa jest polskim producentem kosmetyków i właścicielem marek Dr Irena Eris, Pharmaceris, Emotopic, Lirene i Under Twenty. Ponadto jest operatorem trzech luksusowych hoteli SPA w Krynicy-Zdroju, na Wzgórzach Dylewskich (Mazury Zachodnie) i w Polanicy-Zdroju oraz właścicielem i operatorem sieci 25 salonów kosmetycznych pod markami Kosmetyczny Instytut Dr Irena Eris oraz Dr Irena Eris Beauty Partner.
Firma została założona w 1983 r. W 2021 r. grupa osiągnęła 297,6 mln zł przychodów ze sprzedaży, a wypracowany zysk netto wyniósł 25,7 mln zł. Z działalności w segmencie kosmetycznym w 2019 r. pochodziło prawie 80 proc. przychodów grupy, w 2020 r. - 80,8 proc. przychodów, a w 2021 r. 80,9 proc. przychodów.
Po co firmie wejście na giełdę?
Dr Irena Eris chce zwiększać skalę działalności w segmencie kosmetycznym zarówno poprzez rozwój organiczny na nowych rynkach zagranicznych, jak i poprzez przejęcia marek oraz producentów kosmetyków działających w Polsce lub za granicą, w szczególności w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Za pozostałą sprzedaż grupy w ostatnich latach odpowiadał segment usług hotelarskich. Grupa planuje budowę kolejnego Hotelu SPA Dr Irena Eris w Świnoujściu.
Kosmetyki produkowane przez spółkę sprzedawane są w salonach piękności, perfumeriach, drogeriach, aptekach, supermarketach oraz sklepach internetowych w 67 krajach. Eksport produktów firmy odpowiadał za 25 proc. przychodów ze sprzedaży kosmetyków w 2019 r., 29 proc. przychodów w 2020 r. i 32 proc. przychodów w 2021 r.
Grupa zatrudnia łącznie 850 osób, z czego 525 pracowników w segmencie kosmetycznym oraz 325 w segmencie usług hotelarskim premium.