Prezes InPostu Adam Brzoska zapowiedział podniesienie cen usług kurierskich i paczkomatowych firmy. Zmiana cen wyniesie ok. 8 procent i wejdzie w życie już za chwilę – wskazał szef firmy podczas konferencji.
- Od 1 kwietnia podnosimy ceny naszych usług blisko 8 proc. Zarówno kurierskich, jak i w paczkomatach — zapowiedział cytowany przez PAP prezes InPost Rafał Brzoska podczas telekonferencji z analitykami.
Szef firmy dodał, że przez ostatnie dwa lata Allegro korzystało z 7-letniego kontraktu z InPost zapewniającego stałe ceny usług. Kontrakt kończy się w listopadzie 2022r., wtedy spółka podniesie też ceny obsługi przesyłek z serwisu aukcyjnego.
W minionym roku środki pochodzące z przesyłek Allegro stanowiły 46 proc. całkowitych przychodów InPostu. W 2021 r. firma kurierska wypracowała o 38 proc. lepszy wynik, z przychodami rzędu 3,45 mld zł.
InPost i Żabka
Jak pisaliśmy w INNPoland.pl, InPost planuje dalej rozwijać swoją flagową usługę - paczkomaty.
Na początku roku w niektórych Żabkach stanęły tzw. paczkomaty InDoor. Jeżeli usługa się sprawdzi, automaty mają być szeroko dostępne w sklepach sieci.
O “wewnętrznych paczkomatach” mówił w portalu wirtualnemedia.pl Wojciech Kądziołka, rzecznik InPostu. Na razie nie wiadomo jeszcze gdzie i ile automatów zostanie postawionych w ramach pilotażu. W założeniach mają być one poszerzeniem współpracy obu sieci.
– Chodzi o to, by w pełni uzupełniały portfolio oferowanych w Żabce usług. Przesyłki InPost będzie można odebrać również w tradycyjnej formule przy kasie – zapowiada.
Paczkomaty InDoor to nie nowość - pojawiają się m.in. w biurowcach i galeriach handlowych od 2020 roku. Pierwszy został ustawiony w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego. Takie automaty mogą działać 24/7, jeśli dostęp do danej lokalizacji na to pozwala, lub w opcji z ograniczoną dostępnością. Wtedy czas na odbiór przesyłki jest wydłużony.