Symulator życia papieskiego, ukazujący alternatywną historię pontyfikatu papieża - to może być hit na rynku gier. Szykuje ją polskie studio Golden Eggs, które zapowiada właśnie akcję crowdfundingową i planuje w tym roku wejść na New Connect.
Reklama.
Podobają Ci się moje artykuły? Możesz zostawić napiwek
Teraz możesz docenić pracę dziennikarzy i dziennikarek. Cała kwota trafi do nich. Wraz z napiwkiem możesz przekazać też krótką wiadomość.
Golden Eggs Studio specjalizuje się w produkcjach typu indie. Są to m.in. gry platformowe, RPG, horror czy survival. Od 2020 roku wydało łącznie 8 gier. W przygotowaniu są kolejne 3, w tym m.in. symulator życia papieskiego "Vatican Gardens", a w planach prace nad 7. następnymi.
Projekt ma być "realistycznym symulatorem papieskiego życia", gdzie gracz zmierzy się z palącymi problemami świata z perspektywy głowy Kościoła. Swoją przygodę zaczniemy w dniu konklawe, a w toku rozgrywki będziemy korzystać z interesujących mechanik. Każda nasza decyzja będzie miała wpływ na wiernych i na naszą postać.
Co ciekawe - jak pisze Rzeczpospolita - za opracowanie scenariusza odpowiada Paweł Kowal. To polski polityk, historyk i znawca realiów Stolicy Apostolskiej z czasów Zimnej Wojny.
Złote jaja chcą na giełdę
Głównym akcjonariuszem studia, a także wydawcą części gier jest Ultimate Games, a studio współpracuje m.in. z Gaming Factory, Glob Games czy West Wind Games. Produkcje powstają na PC oraz konsole, takie jak PlayStation, Xbox czy Nintendo Switch, i są dystrybuowane przez największe cyfrowe platformy, takie jak Steam, Nintendo Store, Microsoft Store czy PlayStation Store.
Obecnie Golden Eggs prowadzi rozmowy z podmiotami z rynku amerykańskiego oraz azjatyckiego, dotyczące produkcji minigier do ich portfolio. Studio pracuje także nad projektami dla biznesu opartymi o mechanizmy gamifikacji. W planach jest dalszy rozwój, w czym pomóc ma wejście Golden Eggs Studio na rynek NewConnect. Ma to się wydarzyć do końca 2022 roku.
Jeszcze przed debiutem studio zapowiada przeprowadzenie kampanii crowdfundingowej. Będzie ona promowana przez platformę Crowdway.pl i ma wydarzyć się jeszcze w pierwszym półroczu 2022. Środki z zapowiadanej kampanii przeznaczone zostaną na zbudowanie kolejnych zespołów i prace nad następnymi produkcjami.
Z pierwszej rundy finansowania społecznościowego, zakończonej w styczniu 2021 r., studio pozyskało 1,4 mln zł. Dzięki realizacji celów emisyjnych sprzedaż wzrosła o 147 proc. - informuje firma.