W rankingu udział wzięło siedmiu partnerów, którymi są dostawcy popularnych na polskim rynku systemów Marketing Automation: edrone, Insider, Quarticon, SALESmanago, Samito, user.com, YouLead.
W Przewodniku zaprezentowana została tabela porównująca najważniejsze elementy ofert oraz możliwości systemów. Oprócz tego Przewodnik prowadzi krok po kroku przez ścieżkę decyzyjną związaną z wyborem platformy do automatyzacji marketingu dla sklepów internetowych. Podkreśla, na co zwracać uwagę dokonując wyboru oraz podpowiada, jakie pytania zadać w trakcie rozmów z handlowcami z firm dostarczających tego typu rozwiązania.
W Przewodniku można znaleźć także symulację kosztów oraz zysków, jakie mogą się wiązać z inwestycją w Marketing Automation. Na stronie można pobrać arkusz, dzięki któremu łatwo jest przeprowadzić własną symulację.
InnPoland, obok innych 7 mediów, objęło patronatem medialnym zestawienie - Przewodnik po Marketing Automation. Publikacji Przewodnika towarzyszyła seria dedykowana odcinków podcastu “Rozmowy na zapleczu” - jednego z najpopularniejszych podcastów dotyczących branży e-commerce w Polsce, prowadzonego przez CEO Convertis - Grzegorza Frątczaka. Prowadzący zadaje dostawcom systemów do automatyzacji wiele trudnych, a czasami niewygodnych pytań oraz prześwietla oferty i różnice między nimi w trakcie konfrontacji.
Firma Convertis to software house złożony z programistów o wieloletnim doświadczeniu we wdrażaniu oraz wsparciu programistycznym/technicznym sklepów na systemie PrestaShop i SoteShop. Firma zajmuje się także doradztwem z zakresu ecommerce. Biorąc pod uwagę profil działalności firmy oraz wieloletnią obecność na polskim rynku ecommerce, warto zapoznać się z przygotowanym przez nią kompendium wiedzy i czerpać z jej doświadczenia.