Wiele banków zaplanowało prace serwisowe na trwający weekend. Klienci mogą odczuć szereg czasowych problemów, związanych z dostępem do bankowości internetowej, aplikacji czy z płatnościami. Które banki zapowiedziały utrudnienia?
Prace serwisowe w bankach – PKO BP, ING, Getin, Credit Agricole, Nest Bank
PKO BP zaplanowało prace serwisowe na niedzielę, 12 czerwca. Od północy do godz. 12.00 nie będzie działał serwis internetowy i telefoniczny iPKO i iPKO biznes. Nie będzie też można płacić za zakupy internetowe za pomocą opcji "Płacę z iPKO" – referuje PAP.
Tego samego dnia od północy do ok. 3.00 klienci mogą spotykać utrudnienia w płatnościach kartą w internecie. Najpopularniejsza karta banku – debetowa PKO Ekspres – ma cały czas działać bez zarzutu. W okresie 3.00-12.00 płatności chronione 3D-Secure 2 będzie można autoryzować tylko kodem SMS lub pinem karty.
Bank ING planuje prace na noc z 11 na 12 czerwca (z soboty na niedzielę). Rozpoczną się o północy i mają potrwać do godz. 4:30. W tym czasie nie będą dostępne przelewy Express Elixir i przelewy na telefon BLIK.
W okresie 0:00-01:00 pojawią się problemy z wpłacaniem kwot we wpłatomatach sieci ING i Planet Cash.
Getin Bank wskazuje zaś na prace serwisowe w sobotę 11 czerwca i niedzielę 12 czerwca, w godzinach 23:50-6:00. Logowanie do bankowości internetowej i mobilnej nie bezie możliwe.
Klienci Credit Agricole będą mieli utrudnienia w noc z 11 na 12 czerwca – od północy do godz. 7:00.
Nest Bank pierwsze prace prowadził w czwartek, a w weekend odbędzie się druga tura – od godz. 7:00 do północy w sobotę 11 czerwca bankowość internetowa i mobilna ma działać tylko w trybie przyjmowania zleceń. Zostaną one wykonane dopiero po zakończeniu prac.
W sobotę nie będzie też można korzystać z BLIKA, Visa Mobile, ani z przelewów natychmiastowych, a także potwierdzić płatności za zakupy kartą w internecie i zmienić limitów płatności w bankowości elektronicznej.
Nest Bank poinformował także, że w niedzielę 12 czerwca, od północy do 9:00 nie będzie dostępna bankowość internetowa i aplikacja mobilna. Płatności kartą, Apple Pay czy Google Pay oraz wypłaty kartą z bankomatu będą nadal dostępne.
W Toyota Banku prace serwisowe odbędą się w niedzielę, od godz. 7:00 do 12:00. W tym okresie mogą dostęp do Systemu Bankowości Elektronicznej, Automatycznego Serwisu Telefonicznego, wyciągów oraz usług tzw. szybkich płatności może być utrudniony.
Dodatkowo bank wskazał, że od 10.00 do 12.00 w niedzielę mogą pojawić się utrudnienia w płatnościach kartą.
Historyczna zmiana w BNP Paribas
Jak pisaliśmy w INNPoland.pl, od czerwca w jednym z największych banków w Polsce tylko stali klienci mogą liczyć na kredyt hipoteczny.
"Wystarczy przez trzy miesiące budować relację z bankiem, korzystając z dowolnego produktu, aby wnioskować o uzyskanie kredytu hipotecznego. Warunek ten nie dotyczy oferty 'zielona hipoteka', dostępnej dla wszystkich obecnych i nowych klientów zainteresowanych finansowaniem przyjaznych środowisku nieruchomości" – poinformował bank BNP Paribas w oficjalnym komunikacie.
W praktyce oznacza to, że dopiero po trzymiesięcznym budowaniu swojej historii z bankiem nowi klienci będą mogli wnioskowac o kredyt.
- Kluczowe znaczenie ma dla nas bezpieczeństwo naszych Klientów. Dlatego od czerwca naszą ofertę dostosowujemy do aktualnej sytuacji rynkowej i wymogów regulacyjnych. W kontekście rosnącej inflacji i stóp procentowych, działając odpowiedzialnie, chcemy zabezpieczyć klientów przed ryzykiem nadmiernego zadłużenia się. Jednocześnie jesteśmy przekonani, że potrzeba promowania zrównoważonych inwestycji jest jak najbardziej aktualna - wyjaśniał Przemysław Furlepa, wiceprezes zarządu banku BNP Paribas, odpowiedzialny za obszar bankowości detalicznej i biznesowej.
- Takie rozwiązania będziemy wspierać m.in. przez "zielone hipoteki" – z korzyścią zarówno dla klientów jak i środowiska. Zachęcamy także naszych obecnych i przyszłych klientów do korzystania z nowoczesnych, zdigitalizowanych produktów bankowych dostępnych w bankowości internetowej i mobilnej – dodał przedstawiciel instytucji.
Jak podkreślił Business Insider, ruch BNP Paribas jest o tyle zaskakujący, że dotychczas praktyką banków było pozyskiwanie klientów właśnie poprzez ofertę kredytów hipotecznych. "Przy okazji udzielenia kredytu, klienci otrzymywali konta, karty, a czasem także ubezpieczenie, co zwiększało zyski banku" – czytamy.
Masz propozycję tematu? Chcesz opowiedzieć ciekawą historię? Odezwij się do nas na kontakt@innpoland.pl
Nie będą dostępne: serwisy CA24 (eBank, mobilny, tekstowy), automatyczny serwis telefoniczny IVR, płatności internetowe Przelew Online, BLIK. W tym czasie nie dostaniesz też powiadomień SMS o wykonanej transakcji kartą. Na naszej infolinii wyłącznie zastrzeżesz kartę.