Polityka „Diversity&Inclusion” w BAT. Siła w różnorodności
Karolina Pałys
29 lipca 2022, 09:00·1 minuta czytania
Publikacja artykułu: 29 lipca 2022, 09:00
Realizując strategię „Lepszego Jutra” British American Tobacco (BAT) podkreśla znaczenie polityki „Diversity&Inclusion” (z ang. różnorodności i inkluzywności) w swojej działalności. Reguły dotyczące rekrutacji, specjalne szkolenia i programy przywództwa dla kobiet — między innymi na tych filarach opiera się polityka „Diversity&Inclusion” w BAT.
Reklama.
Reklama.
Od roku na czele BAT w Polsce i krajach bałtyckich stoi kobieta — Asli Ertonguc. Zaznacza, że w ramach tej korporacji podejście do równości, różnorodności i inkluzywności jest takie samo, niezależnie od kraju, w jakim działa firma. BAT wszędzie stwarza takie same możliwości i wdraża te same standardy. Jak to wygląda w praktyce?
Podczas prowadzonych rekrutacji firma zawsze zwraca uwagę na wyważoną reprezentację płci oraz systematycznie organizuje szkolenia na temat standardów równościowych w środowisku pracy, oraz unikania nieuświadomionych uprzedzeń. Firma uruchomiła także specjalny program przywództwa dla kobiet.
— Globalna polityka BAT w tym zakresie jest szczególnie ważna tam, gdzie prawo krajowe nie gwarantuje płatnych urlopów rodzicielskich, czy powrotu do pracy na poprzednio zajmowane stanowisko — mówi Asli Ertonguc.
Kluczem do sukcesu BAT są przede wszystkim talenty i angażująca kultura, a różnorodność jest jej kluczowym elementem, dlatego należy tu wspomnieć o globalnej inicjatywie BAT uruchomionej pod nazwą Women in STEM (Science, Technology, Engineering and Maths). Ideą tego programu jest przyciągnięcie i zatrzymanie większej liczby kobiet w działach badań i rozwoju, operacji oraz technologii informatycznych i cyfrowych.
Asli Ertonguc jest zwolenniczką zrównoważonego przywództwa i uważa, że powinno to działać w obie strony.
Asli Ertonguc jest zwolenniczką zrównoważonego przywództwa, które, jej zdaniem, realizuje się w trzech wymiarach — jednoczenia ludzi wokół ważnej misji, samoświadomości pozwalającej budować elastyczny, autentyczny styl przywództwa oraz narzędzi HR wspierających rozwój kariery i przez to przyczyniających się do rozwoju całej organizacji.
— Moją osobistą ambicją jest, aby misja naszej firmy nie była tylko sloganem, ale była realizowana poprzez konkretne, mierzalne działania — podkreśla.