Obserwuj INNPoland w Wiadomościach Google
Instagram wycofuje się ze zmian po krytyce. Będzie mniej jak TikTok
Użytkownicy Instagrama są wściekli na ostatnie zmiany, jakie wprowadzono na popularnej platformie społecznościowej Facebooka (Meta). Wśród osób niezadowolonych z ostatnich nowości są także Kim Kardashian i Kylie Jenner – właścicielki dwóch najpopularniejszych kont w serwisie społecznościowym. Obie wsparły viralową kampanię "Make Instagram Instagram again".
Co jest problemem? Jak pisze CNN, użytkownicy narzekali na nową funkcję postów pełnoekranowych, które upodabniały Instagrama do TikToka. Dodatkowo platforma miała też znacznie częściej pokazywać posty rekomendowane z kont, których nie śledzi dana osoba. Odbywało się to kosztem liczby wpisów od znajomych w naszym feedzie.
Odbiór zmian był tak negatywny, że Instagram szybko się z nich wycofał.
Oświadczenie rzecznika Meta
Firmy matki Instagrama
Jeszcze przed oficjalnym stanowiskiem szef Instagrama Adam Mosseri ogłosił wycofanie się z nowości w wywiadzie z serwisem Platformer.
– Ciesze się, że podjęliśmy to ryzyko. Jeśli od czasu do czasu się nie potykamy, to nie myślimy wystarczająco odważnie lub o znaczących zmianach. Ale teraz musimy zrobić duży krok w tył i się przegrupować. Kiedy już nauczymy się wystarczająco dużo, wrócimy z nowymi pomysłami i zmianami – zapewnił Mosseri.
Instagram, jak wiele innych platform, stara się zmieniać na podobieństwo świętującego ogromne sukcesy TikToka. Dla platformy oznacza to większe skupienie na treściach wideo, choć Instagram zbudował swoją markę na zdjęciach.