INNPoland_avatar

Samsung, Biedronka, Bosch, Allegro oraz Media Expert - marki nagrodzone “Oscarami marketingu"

Artykuł PR-owy Group One

20 września 2022, 13:04 · 3 minuty czytania
Odniosły sukces komercyjny, ale i zyskały uznanie klientów, zapadając im w pamięć, wyróżniając się innowacyjnością oraz wzbudzając emocje. Samsung, Biedronka, Bosch, Allegro oraz Media Expert - to według konsumentów najsilniejsze marki na polskim rynku i jednocześnie laureaci pierwszej w historii polskiego marketingu edycji rankingu Best Brands. “Oscary marketingu”, czyli Best Brands Awards zostały przyzane 15 września w Centrum Praskim Koneser.


Samsung, Biedronka, Bosch, Allegro oraz Media Expert - marki nagrodzone “Oscarami marketingu"

Artykuł PR-owy Group One
20 września 2022, 13:04 • 1 minuta czytania
Odniosły sukces komercyjny, ale i zyskały uznanie klientów, zapadając im w pamięć, wyróżniając się innowacyjnością oraz wzbudzając emocje. Samsung, Biedronka, Bosch, Allegro oraz Media Expert - to według konsumentów najsilniejsze marki na polskim rynku i jednocześnie laureaci pierwszej w historii polskiego marketingu edycji rankingu Best Brands. “Oscary marketingu”, czyli Best Brands Awards zostały przyzane 15 września w Centrum Praskim Koneser.
Fot. materiały prasowe / Group One
Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej

Best Brands to pierwszy w pełni niezależny ranking wyłaniający najsilniejsze marki, wyłącznie na podstawie dwóch wskaźników - faktycznych danych rynkowych (Share of Wallet) oraz więzi i relacji marki z konsumentem (Share of Soul). Mówimy więc o twardych danych pokazujących, jak marka performuje oraz o preferencjach konsumentów i ich doświadczeniach z marką, a nie o subiektywnych opiniach jury. Nim w tym rankingu było 5,1 tys. konsumentów, którzy odpowiadali na ok. 70 pytań odnośnie do danej marki.

- Unikalna metodologia pozwoliła nam na połączenie dwóch obszarów, na których codziennie odbywa się nieustanna walka między konkurencyjnymi firmami - rynek i więź z konsumentem. Sprawdziliśmy, czy marki wiedzą, czego potrzebują ich klienci, czy dopasowują się do ich potrzeb i rozumieją wyzwania dzisiejszego świata, czy mają zaangażowanych pracowników, zwracają uwagę na odpowiedzialność biznesu i zatrudnienia, i czy dotrzymują obietnic - mówi Barbara Lewicka, senior director marketing & consumer intelligence GfK Polonia, niezależny instytut badań konsumenckich, który jest partnerem merytorycznym rankingu na świecie.

Pierwsze marki w Polsce z tytułem Best Brands

Laureatów Best Brands w Polsce wyłoniono w pięciu kategoriach: Best Brand: Overall, Polish Brand, Omnichannel Brand, Sustainability i Customer Centricity. Kategorie rankingu odzwierciedlają aktualne trendy na rynku, jak i obszary zainteresowań konsumentów w danym kraju. Są unikalne dla każdej z edycji rankingu.

Tytuł Best Overall Brand otrzymała marka z mocną pozycją rynkową, ale jednocześnie potrafiąca zbudować relację z konsumentami - Samsung (smartfony). W kategorii Best Polish Brand badanie objęło marki polskiego pochodzenia, które mają największe udziały rynkowe w swoich kategoriach produktowych, a nagrodę tę przyznano marce Biedronka (sklepy spożywcze i kosmetyczne). Laureatem kategorii Best Sustainability Brand badającej m.in. odpowiedzialność w zakresie dbania o środowisko naturalne, korzystanie z lokalnych surowców, prowadzenie działalności zgodnie z przepisami prawa, dbanie o kwestie społeczne w tym o bezpieczeństwo, edukację, ochronę zdrowia, a także przejrzystą komunikację działań firmy, została marka Bosch (mały sprzęt kuchenny). Kategorię Best Customer Centricity Brand, w której skoncentrowano się na badaniu i analizie postrzegania marki przez konsumentów, wygrała marka Allegro (sklepy online). Tytuł Best Omnichannel Brand otrzymała marka, która według konsumentów najbardziej dostosowała swoje usługi oraz komunikację do funkcjonowania w przestrzeni offline i online, czyli Media Expert (sklepy z elektroniką).

- Wielki zaszczyt móc mówić o pierwszej polskiej edycji rankingu Best Brands. O nagrodzie, która wprowadza na nasz rynek zupełnie nową jakość i stanowi cenne źródło informacji na temat siły i kondycji marek. Wczoraj wieczorem odbyła się uroczysta gala, która była nie tylko miejscem rozdania nagród dla najlepszych marek, ale również przestrzenią do inspiracji dla całego biznesu i platformą wymiany idei i wiedzy - komentuje Marek Żołędziowski, CEO Group One, organizator rankingu w Polsce.

Międzynarodowe korzenie rankingu Best Brands

Nagroda Best Brands została stworzona w 2004 roku w celu promowania najlepiej zarządzanych marek na niemieckim rynku. W ciągu 18 lat ranking Best Brands przeprowadzano m.in. w Belgii, Francji czy Włoszech. W przyszłym roku do tego grona dołączy Wielka Brytania i Szwajcaria.

- Idea rankingu powstała prawie dwie dekady temu w Niemczech właśnie w czasie kryzysu. Szczególnie w takim momencie warto jest wyróżniać te marki, które odnoszą sukces, ale również ludzi, którzy decydują o strategii i kierunkach rozwoju tych marek. Wszyscy mierzyliśmy się z tym przez ostatnie lata podczas światowej pandemii, a w tym roku po wybuchu wojny. Gratuluję wszystkim wygranym, bo ostatnie, trudne czasy wymagają jeszcze trudniejszych decyzji, przemyślanych strategii i dużej elastyczności w działaniu - dodaje Marek Żołędziowski.

Pierwsze w historii polskiego marketingu Best Brands Awards zostały przyzane 15 września w Centrum Praskim Koneser.