Pechowym lotem z Kutaisi do Gdańska podróżowało około 250 osób – i żadna z nich nie była w stanie odebrać swoich walizek po dotarciu na miejsce. Jak informuje Radio Gdańsk, o braku bagażu pasażerów poinformowano po wylądowaniu na miejscu. Samolot był wówczas opóźniony o ponad dwie godziny.
– Żaden bagaż nie przyleciał samolotem, którym przylecieli wszyscy pasażerowie. W trakcie lotu też była dziwna sytuacja: pilot przez całą drogę się nie odzywał. Jak lecieliśmy w tamtą stronę, to nas powitał na pokładzie, przedstawił załogę, mówił, którędy lecimy i tak dalej. Podczas tego feralnego lotu – nic. Dopiero już po wylądowaniu w Gdańsku, w trakcie kołowania pod terminal, pilot po angielsku powiedział "nie mamy waszych bagaży". I tyle – opowiadał jeden z podróżnych reporterowi.
– Ludzie byli wściekli, bo byli np. podróżni z Ostródy, którzy w bagażu mieli kluczyki od samochodu, a samochód stał na płatnym parkingu przy lotnisku. Musieli organizować sobie transport. Na lotnisku w Gdańsku kazano nam wypełnić druczki o zagubionych bagażach i to wszystko. Ja w bagażu mam rzeczy osobiste, jakieś pamiątki, suszone owoce. Nie wiem, czy one wrócą w całości. Pierwszy raz zdarzyła się taka sytuacja, że wszystkie bagaże zaginęły – cytuje wypowiedź pasażera Radio Gdańsk.
Linia, zapytana o feralny lot, w odpowiedzi przesłała oświadczenie dotyczące sytuacji:
Wizz Air potwierdza, że z przyczyn operacyjnych bagaże z lotu nr W61730 nie zostały zabrane na pokład samolotu. Linia dokłada wszelkich starań, aby dostarczyć bagaże następnym dostępnym lotem. Wizz Air szczerze przeprasza wszystkich pasażerów za zaistniałe niedogodności.
W przypadku opóźnienia lub zagubienia przez linię lotniczą bagażu rejestrowanego pasażer ma prawo ubiegać się o odszkodowanie od przewoźnika. W obu tych przypadkach maksymalna wysokość rekompensaty, o jaką może się ubiegać podróżny, wynosi 1288 SDR (około 6 786,37 PLN po średnim kursie NBP z dnia 06.01.2020 r.), a czas na złożenie reklamacji to 21 dni. Jeśli linia lotnicza opóźniła dostawę naszego bagażu rejestrowanego, w ramach tej kwoty możemy ubiegać się o zwrot za rzeczy pierwszej potrzeby, które kupiliśmy w czasie oczekiwania na bagaż – czytamy w serwisie konsument.gov.pl. Z kolei w przypadku zagubienia naszego bagażu rejestrowanego możemy wnioskować o zwrot pieniędzy za rzeczy, które znalazły się w bagażu oraz samą walizkę.