INNPoland_avatar

Będą sponsorować mundial, ale się z tego nie cieszą. Koszulki jak żałobny strój

Konrad Bagiński

29 września 2022, 13:34 · 3 minuty czytania
Hummel – duńska firma produkująca sprzęt sportowy – wbiła właśnie szpilę w katarski mundial, zaczynający się w listopadzie. Pokazała koszulki reprezentacji Danii, na którym logo producenta i duńskiej federacji są praktycznie niewidoczne. To sprzeciw wobec Kataru i śmierci tysięcy ludzi podczas budowy stadionów.


Będą sponsorować mundial, ale się z tego nie cieszą. Koszulki jak żałobny strój

Konrad Bagiński
29 września 2022, 13:34 • 1 minuta czytania
Hummel – duńska firma produkująca sprzęt sportowy – wbiła właśnie szpilę w katarski mundial, zaczynający się w listopadzie. Pokazała koszulki reprezentacji Danii, na którym logo producenta i duńskiej federacji są praktycznie niewidoczne. To sprzeciw wobec Kataru i śmierci tysięcy ludzi podczas budowy stadionów.
Hummel pokazał koszulki duńskiej reprezentacji na mundial. Nie spodobają się w Katarze... mat. pras.
Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej
  • Hummel to jeden ze sponsorów reprezentacji Danii
  • Koszulki Duńczyków na mundial są proste i prawie nie widać na nich logotypów
  • Marka kibicuje Duńczykom, ale z mundialem nie chce mieć nic wspólnego
  • Podczas budowy stadionów zginęło prawdopodobnie ok. 7000 robotników a Katar nagminnie łamie prawa człowieka

Duńska firma odzieżowa Hummel jest jednym ze sponsorów reprezentacji tego kraju w piłce nożnej. Pokazała właśnie, jak będą wyglądać stroje Duńczyków na mundial w Katarze i wywołała przy tym potężną burzę. Koszulki są jednobarwne – czerwone, białe i czarne, logo Hummela i znak duńskiej federacji są na nich prawie niewidoczne.

Hummel argumentuje, że wspiera swoją reprezentację, ale jednocześnie nie może nie widzieć tego, co się dzieje w Katarze. Gospodarz mistrzostw świata w piłce nożnej od dawna jest w ogniu krytyki i to praktycznie za wszystko, co się wokół mundialu dzieje.

FIFA sprzedała mundial Katarowi, bo nie da się inaczej nazwać afery korupcyjnej, która wybuchła już po przyznaniu mundialu w 2022 roku Katarczykom. Sam prezydent FIFA uniknął konsekwencji, a żeby było zabawniej, przeprowadził się wraz z rodziną do Kataru. Czekacie na krytykę z jego ust pod adresem gospodarzy MŚ? Na apel ws. łamania praw człowieka? Chyba się nie doczekacie... – pisał niedawno Krzysztof Gaweł w naTemat.pl.

Przypomina, że w Katarze zginęło według nieoficjalnych danych około 7 tys. robotników. Każde z istnień zostało poświęcone po to, żeby zorganizować krwawe, piłkarskie igrzyska na koniec roku.

- Tegoroczne mistrzostwa świata będą najlepszymi w historii. Cały świat zjednoczy się tutaj, w Katarze. Przyjaciele, to wy sprawiliście, że to jest możliwe. Tu wszyscy jesteśmy zwycięzcami – mówił z kolei szef FIFA, Gianni Infantino, nie widząc problemu w śmierci tysięcy ludzi.

Hummel nie jest jedyny

Nawet słynne EA Sports straciło cierpliwość do coraz bardziej skompromitowanego wizerunku FIFA. Tym samym gracze z całego świata najprawdopodobniej na edycji 2023 zakończą najsłynniejszą sagę symulatorów piłkarskich. Seria FIFA, zmieni nazwę i identyfikację, która od momentu powstania w 1994 roku była jej cechą charakterystyczną. Od 2023 roku seria będzie nazywać się EA Sports FC.

W tym kierunku poszedł też Hummel.

- Dzięki nowym koszulkom reprezentacji Danii chcieliśmy przekazać podwójną wiadomość. Są one nie tylko odniesieniem do EURO 1992 oddającym hołd największemu sukcesowi piłkarskiemu w historii Danii, ale także protestem przeciwko Katarowi i jego zaniedbaniom w zakresie praw człowieka. Dlatego stonowaliśmy wszystkie szczegóły na nowych duńskich koszulkach na Mistrzostwa Świata, w tym nasze logo – napisała firma w oświadczeniu.

Szczególną uwagę Duńczycy zwrócili na kolor czarny.

- Czarny. Kolor żałoby. Idealny dla trzeciej koszulki Danii na tegoroczny mundial. Wspieramy duńską reprezentację, ale nie należy tego mylić ze wsparciem turnieju, który kosztował życie tysiące ludzi. Chcemy przedstawić ten manifest na temat przestrzegania praw człowieka w Katarze i traktowania pracowników-emigrantów, którzy budowali stadiony na Mistrzostwa Świata w tym kraju – pisze Hummel.

Ekspert marketingu sportowego, Grzegorz Kita określił decyzję duńskiej firmy jako "bombę atomową". "To ultra konfrontacyjne, publiczne stanowisko nie tylko w odniesieniu do Kataru ale i do FIFA. Marki komercyjne rzadko stają na barykadach, mają zbyt wiele do stracenia" – napisał na Twitterze.

Czytaj także: https://innpoland.pl/176763,rosyjska-federacja-pilki-noznej-juz-bez-adidasa