INNPoland_avatar

Zwinność i doświadczenie – dzięki tej recepcie LPP rozwija się i zasila krajowy budżet podatkami

Artykuł sponsorowany LPP

02 listopada 2022, 09:24 · 3 minuty czytania
Gdy niecałe dwa lata temu świat zaskoczyła pandemia, plany wielu firm szybko przestały być adekwatne do nowych realiów. Sporo przedsiębiorstw nie przetrwało tej próby. Część natomiast wyszła z niej zwycięsko, rozwijając się jeszcze dynamiczniej. Ostatni scenariusz dotyczy m.in. największej w Europie Środkowo-Wschodniej firmy tworzącej modę – LPP. Dzięki zwinnemu działaniu w niepewnych czasach spółka rozwija się, a jej wkład do polskiego budżetu w samym tylko 2021 r. wyniósł blisko 1,6 mld zł. Najnowsze wyniki firmy wskazują na wzrost obrotów.


Zwinność i doświadczenie – dzięki tej recepcie LPP rozwija się i zasila krajowy budżet podatkami

Artykuł sponsorowany LPP
02 listopada 2022, 09:24 • 1 minuta czytania
Gdy niecałe dwa lata temu świat zaskoczyła pandemia, plany wielu firm szybko przestały być adekwatne do nowych realiów. Sporo przedsiębiorstw nie przetrwało tej próby. Część natomiast wyszła z niej zwycięsko, rozwijając się jeszcze dynamiczniej. Ostatni scenariusz dotyczy m.in. największej w Europie Środkowo-Wschodniej firmy tworzącej modę – LPP. Dzięki zwinnemu działaniu w niepewnych czasach spółka rozwija się, a jej wkład do polskiego budżetu w samym tylko 2021 r. wyniósł blisko 1,6 mld zł. Najnowsze wyniki firmy wskazują na wzrost obrotów.
Mat.prasowy
Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej

Polskie korzenie i zwinność działania 

Obecna na polskim rynku od ponad 30 lat spółka LPP jest właścicielem pięciu rozpoznawalnych na świecie marek odzieżowych: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. W parze z rynkowym doświadczeniem firmy idzie zrozumienie potrzeby elastycznego podejścia i poszukiwania nowych rozwiązań adekwatnych do zmieniających się okoliczności. Odpowiedzią przedsiębiorstwa na nową rzeczywistość handlową związaną z pandemią była przyspieszona transformacja w organizację omnichannelową. W jej efekcie sieć stacjonarna i sklepy online stały się zintegrowanym kanałem z jednym stockiem i spójnym podejściem do produktu i klienta. Zmiana nie byłaby możliwa bez inwestycji i innowacyjnych rozwiązań w obszarach IT oraz logistyki, niezbędnych do obsługi dynamicznie rosnącej skali zamówień internetowych. 

W związku z dynamiczną sytuacją społeczno-gospodarczą na świecie zmienił się nasz model biznesowy. Zwinność w podejmowaniu decyzji oraz działaniu pozwoliła nam na osiąganie wyników, dzięki którym nawet w tak niepewnych czasach mogliśmy wspierać naszą polską gospodarkę m.in. poprzez płacenie podatków. Niezmienne pozostaje natomiast to, że wszystkie strategiczne decyzje dotyczące kierunku działań LPP zapadają w Polsce. Tutaj też przebiega proces kreatywny związany z powstawaniem nowych kolekcji. Cały nasz know-how pozostaje w kraju – mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP.

Wpływy do krajowej kasy 

Pamiętając o swoich korzeniach, LPP od lat wspiera polską gospodarkę. Spółka od 2016 roku z tytułu podatków i innych danin odprowadziła do budżetu państwa łącznie 5,9 mld zł.  W samym 2021 roku wkład firmy do krajowej kasy wyniósł blisko 1,6 mld zł. Na tę kwotę składa się m.in. podatek VAT, który wyniósł ponad 761 mln zł, a także CIT, który przekroczył 360 mln zł. Z tytułu cła firma zapłaciła natomiast ponad 202 mln zł. Szczegółowe dane dot. wpływów ze strony LPP do krajowej kasy z tytułu podatków i innych danin prześledzić można na stronie: https://www.lppsa.com/zrownowazony-rozwoj/wklad-lpp-w-gospodarke-podatki.

Firma made in Poland na światowej arenie

LPP nie tylko zasila krajowy budżet podatkami, ale i szeroko promuje polską kreatywność poza granicami kraju. Ubrania i akcesoria brandów spółki docierają już blisko na 40 rynków on-line i offline. W salonach stacjonarnych kupować mogą je mieszkańcy takich miast jak m.in. Londyn, Praga, Tel Awiw czy Helsinki. Konsekwentny rozwój szczególnie na europejskiej arenie przyniósł LPP kolejny kwartał z rzędu wyższe wyniki sprzedaży z zagranicy – w drugim kwartale roku obrotowego 2022/23 (bieżący rok obrotowy firmy kończy się w styczniu 2023 r.) stanowiły one 57% przychodów całej Grupy. Firma planuje dalszy międzynarodowy rozwój. I w tym kontekście wykazuje się zwinnym podejściem w odpowiedzi na zmieniającą się rzeczywistość. 

W związku z wyjściem marek LPP z Rosji zmodyfikowaliśmy naszą strategię rozwoju na zagranicznych rynkach, skupiając się mocniej na kierunku Europy Zachodniej i Środkowej. Aktualnie w planach na 2023 rok mamy debiut Reserved w stolicy mody – Mediolanie, a także ekspansję marki w Londynie. W tym mieście salony brandu chcemy otworzyć w trzech centrach handlowych – mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP. – Mamy nadzieję, że m.in. te działania pozwolą nam na jeszcze szersze wspieranie polskiej gospodarki poprzez eksport i związane z nim podatki wpływające do krajowego budżetu. Niezmiennie też chcemy promować na świecie rodzimą myśl twórczą – dodaje.