Allegro ma chyba dość czekania na konkurencję na polskim rynku i samo postanowiło podbić kawałek świata. Na początek wzięło na celownik Czechy. Co istotne, polscy sprzedawcy mogą praktycznie od ręki rozszerzyć sprzedaż na kraj naszych sąsiadów.
Reklama.
Podobają Ci się moje artykuły? Możesz zostawić napiwek
Teraz możesz docenić pracę dziennikarzy i dziennikarek. Cała kwota trafi do nich. Wraz z napiwkiem możesz przekazać też krótką wiadomość.
Start allegro.cz rozpoczyna nowy etap ekspansji platformy i jej partnerów w regionie.
Od teraz przedsiębiorcy wystawiający produkty na Allegro, mogą bez problemu oferować je w Czechach.
Allegro.cz to w pełni dopasowana do czeskiego rynku odsłona najpopularniejszej polskiej platformy zakupowej. Już od pierwszego dnia, kupujący z Czech mają dostęp do blisko 100 milionów ofert, w tym produktów od tysięcy sprzedających z Polski.
Firma chwali się, że wprowadziła szereg rozwiązań ułatwiających polskim sprzedającym międzynarodową działalność. Od oferty "Wysyłam z Allegro" i "Smarta!" obowiązującego w dostawach do Czech, po "One Fulfillment by Allegro", który obsłuży zamówienia od czeskich kupujących.
Jak pokazują dane firmy, blisko trzy czwarte sprzedających na allegro.pl jest zainteresowana eksportem do Czech właśnie z Allegro.
Jak twierdzi Allegro, start nowej platformy to istotna zmiana także dla polskich sprzedających, którzy mogą rozszerzyć sprzedaż na nowy rynek, korzystając z dobrze znanych sobie narzędzi i mając pełną kontrolę nad lokalną ofertą – asortymentem, cenami i metodami dostaw.
Jedna platforma, międzynarodowa sprzedaż
Nowa platforma działa w oparciu o zasadę "wystaw raz, sprzedawaj wszędzie". Oznacza to, że sprzedający zarejestrowany na allegro.pl nie musi rejestrować się w nowej domenie – wszystko zrobi z dobrze znanego sobie panelu do zarządzania sprzedażą.
Co więcej, Allegro pomoże w tłumaczeniu ofert, przeliczeniu cen oraz budowaniu popytu na lokalnym rynku. Firma zapewnia również gotową ofertę logistyczną w ramach "Wysyłam z Allegro" dając możliwość dostaw realizowanych przez DHL, DPD oraz Packetę. Allegro dodaje, że udostępnia także wskazówki co do sprzedaży w Czechach, wskazując między innymi różnice w preferencjach konsumentów.
– Czechy to bardzo perspektywiczny rynek nie tylko dla nas jako marketplace’u, ale także dla naszych partnerów. To dla nich szansa, by dotrzeć do nowej grupy kupujących i rozwijać swój biznes na zupełnie nową skalę. Jestem dumny, że jako Allegro dostarczamy przedsiębiorcom rozwiązania umożliwiające wyjście ze swoją ofertą za granicę – mówi Alvise Favara, Chief Commercial Officer w Allegro.
Wprowadzenie usługi "One Fulfillment by Allegro" dla międzynarodowych zamówień jest według firmy istotną odpowiedzią na pytania polskich sprzedających związane z wyjściem ze swoją ofertą na nowy rynek. Wśród barier najczęściej wymieniane są bowiem zarządzanie zwrotami (42 proc. sprzedawców), obsługa międzynarodowych reklamacji (39 proc.) czy bariera językowa w obsłudze klienta (22 proc.). Allegro twierdzi, że ich oferta logistyczna odpowiada na te wyzwania.
Ciekawą zmianą jest także wprowadzenie programu "Allegro Smart!" dla dostaw z Polski do Czech i międzynarodowych zwrotów, co zwiększa konkurencyjność polskich przedsiębiorców za południową granicą.
– Będziemy stale rozwijać naszą ofertę wspierającą sprzedaż w Czechach, jak i samą platformę na tym rynku. Zlokalizowana na Czechy domena Allegro to bardzo ważny element naszej ekspansji – pokazuje bowiem, że wierzymy, że model marketplace wypracowany na przestrzeni lat przez Allegro będzie konkurencyjny również na arenie międzynarodowej – dodaje Alvise Favara.
Masz propozycję tematu? Chcesz opowiedzieć ciekawą historię? Odezwij się do nas na kontakt@innpoland.pl
Uruchomienie Allegro w Czechach to kolejny (po przejęciu Grupy MALL i WE|DO) krok w międzynarodowej ekspansji Allegro. Jak przwidują eksperci firmy, lokalna baza klientów spółek należących do firmy w tej części Europy daje Allegro i jej partnerom nawet kilkuletnią przewagę w budowaniu pozycji na nowym rynku.