Tworzenie startupu to szereg wyzwań i komplikacji, sam pomysł to nie wszystko, a droga ta jest niezwykle wyboista. Liczy się suma doświadczeń, umiejętności i samozaparcia, ale co jeszcze? O tym mówili w podcaście INNPoland "My Startup Story" Michał Kramarz, szef Google for Startups na Europę Środkowo-Wschodnią oraz Tomasz Snażyk, CEO Startup Poland. Z jakimi wyzwaniami borykają się twórcy startupów i jak zmaksymalizować szansę na odniesienie sukcesu? O tym dowiesz się z tego odcinka cyklu podcastów "My Startup Story". Nasi eksperci zgodnie ocenili, że rozwijanie produktu idzie w Polsce całkiem nieźle, coraz lepiej radzimy sobie też z kwestiami marketingowymi, a nawet pozyskiwaniu finansowania. Jednak jak robić to skutecznie, jakie narzędzia dobrać i na co zwrócić uwagę? Jedną z opcji jest korzystanie ze wsparcia mentorskiego, to m.in dostępne jest w ramach programu Google for Statups, ale to dopiero początek. Jak twierdzi Michał Kramarz, startupy mierzą się ze sporymi wyzwaniami w momencie, gdy zaczynają rosnąć i pojawia się konieczność skalowania biznesu, a najczęściej wiąże się to też z pivotowaniem, co z kolei czasami wymaga od twórcy startupu stworzenia nowego modelu biznesowego. Zdaniem Tomasza Snażyka, tworzenie firmy jest jak nauka pływania – bez rzucenia na głęboką wodę będzie trudno. Jak nauczyć się pływać w tej wodzie? Na czym skupiać się na poszczególnych etapach rozwoju? Na te i wiele innych nurtujących pytań odpowiedzi znajdziesz w podcaście "My Startup Story – Od pomysłu do sukcesu". "My Startup Story" to nowy cykl podcastów INNPoland, tworzony we współpracy z Google for Startups. W rozmowach poruszamy tematy związane m.in. z akceleracją, cyberbezpieczeństwem, mentoringiem i nowymi technologiami. Mówimy też o najważniejszych rozwiązaniach wdrażanych w startupach oraz tworzonych przez startupy dla biznesu i klientów indywidualnych.
Artykuł powstał we współpracy z Google for Startups