Jakich umiejętności pracownicy uczą się najchętniej?
Artykuł PR-owy Youniversity
30 maja 2023, 13:45·3 minuty czytania
Publikacja artykułu: 30 maja 2023, 13:45
Analizując 782 632 minut spędzonych na oglądaniu 10 najpopularniejszych seriali edukacyjnych, serwis rozwojowy Youniversity przygotował ranking umiejętności najbardziej pożądanych przez pracowników. Użytkownicy platformy najczęściej sięgają po tematykę dotyczącą snu oraz tego co na niego wpływa i w jaki sposób można nim zarządzać. Kolejnymi umiejętnościami, które chcą nabyć pracownicy są skuteczne rozwiązywanie konfliktów oraz przekazywanie dobrego feedbacku.
Reklama.
Reklama.
Jak wynika z raportu opublikowanego przez Manpower Group "Czego pragną pracownicy", 39 proc. zatrudnionych chciałoby się rozwijać i zdobywać nowe umiejętności, a 36 proc. polskich pracowników oczekuje od swoich pracodawców większego wsparcia w zakresie zdrowia psychicznego. Pracownicy potrzebują elastyczności, możliwości rozwoju, dbałości o zdrowie psychiczne, a kwestie work-life balance oraz well-beingu wysuwają się na pierwszy plan.
Półtora roku szkoleń
Potwierdzają to także obserwacje edukacyjnego serwisu rozwojowego Youniversity. Na oglądaniu 10 najpopularniejszych serii użytkownicy serwisu spędzili łącznie 782 632 minut, co w przybliżeniu daje 1,5 roku oglądania. Największym zainteresowaniem cieszy się tematyka zarządzania snem (łącznie 122 441 minut), a na podium znalazły się także seriale poświęcone rozwiązywaniu konfliktów (104 1025 minut) oraz dawaniu dobrego feedbacku (93 707 minut). W pierwszej dziesiątce znalazła się także tematyka pokonywania stresu.
Dobry sen podstawą dobrego życia
Chociaż pierwsze miejsce wśród kluczowych umiejętności, którą chcą zdobywać polscy pracownicy może pozornie zaskakiwać, to przyglądając się wynikom badań związanych z jakością snu Polaków, łatwo znaleźć odpowiedź na pytanie dlaczego tak się dzieje. Jak wynika z raportu "Sen Polaków", trudności związanych z zasypianiem, przebudzeniem się w nocy lub zbyt wczesnym budzeniem doświadcza nawet 40% Polaków. Jeżeli nie uda nam się wyspać – spada jakość naszej pracy, jesteśmy rozdrażnieni i mamy problemy z koncentracją. Osoby niewyspane mają mniejszą zdolność do zapamiętywania i podejmowania decyzji. Snem, tak jak tzw. umiejętnościami "twardymi" da się jednak zarządzać.
Spokój dzięki brakowi konfliktów
Konflikty w miejscu pracy wpływają negatywnie na naszą psychikę, a także skutecznie odciągają od wykonywania obowiązków. Nic dziwnego, że umiejętność ich unikania oraz rozwiązywania znalazła się na podium rankingu umiejętności, które chcemy posiadać. Warto poznać skuteczne metody rozwiązywania konfliktów takie jak:
Mediacja i przyjęcie prowadzenie rozmów jako bezstronna osoba trzecia
Wypracowanie kompromisu poprzez wysłuchiwanie i zrozumienie wspólnych celów
Arbitraż z niezależną osobą bez uprzedzeń
Skuteczny feedback
Zgodnie z Badaniem Satysfakcji z Pracy dla pracowników kluczowe są: satysfakcjonujące zarządzanie przez przełożonych, znajomość i zrozumienie misji firmy a także możliwość zgłaszania problemów.
W każdej z tych dziedzin ważne jest poprawne udzielanie informacji zwrotnej. Należy to robić w odpowiedni sposób – tak, aby jednocześnie w żaden sposób nie urazić odbiorcy oraz tak, aby jasno przekazać wszystkie niezbędne komunikaty. Dobry feedback powinien być zarówno empatyczny jak i konkretny.
Jakich jeszcze umiejętności chcą uczyć się pracownicy w Polsce?
Top 10 najpopularniejszych obszarów tematycznych na platformie Youniversity: