LG Electronics przedstawiło wizję zmiany obecnego kształtu spółki z wiodącej globalnej marki urządzeń gospodarstwa domowego w „firmę oferującą rozwiązania typu smart life”. Ma ona łączyć i wzbogacać różnorodne doświadczenia klientów oraz dążyć do osiągnięcia globalnych rocznych przychodów w wysokości 100 bilionów KRW (78,5 mld USD) do 2030 roku.
W przemówieniu wygłoszonym w LG Sciencepark w Seulu w Korei Południowej dyrektor generalny William Cho zaprezentował ambitną wizję, której fundamentem są trzy silniki wzrostu: dążenie do rozwoju nowych platform usługowych poprzez rozwój portfolio biznesowego, intensyfikację współpracy między przedsiębiorstwami (B2B) i badanie nowych obszarów biznesowych, takich jak ładowanie pojazdów elektrycznych czy zdrowie cyfrowe. Dyrektor generalny określił elektryfikację, serwicyzację i cyfryzację jako kluczowe punkty szybkiego średnio- i długoterminowego rozwoju firmy.
„LG będzie kontynuować realizację odważnej wizji transformacji i szybkiego wzrostu przedsiębiorstwa jako firmy oferującej rozwiązania typu smart life. W odróżnieniu od dotychczasowego postrzegania LG jako firmy mającej pozycję najlepszej marki urządzeń gospodarstwa domowego, która dostarcza najwyższej jakości produkty, ma ona także łączyć oraz poszerzać różnorodne przestrzenie i doświadczenia klientów” – powiedział dyrektor Cho. „Aby to osiągnąć, stworzymy zupełnie nowe LG, poprzez bardziej efektywną pracę i wzajemną komunikację”.
Dyrektor generalny zwrócił także uwagę na cele finansowe firmy. „Mamy zamiar osiągnąć cel „potrójnej 7”, na który składa się średnia stopa wzrostu i zysk operacyjny na poziomie 7% lub wyższym, a także stosunek wartości przedsiębiorstwa do EBITDA na poziomie 7” – poinformował dyrektor. „Dążąc do zwiększenia sprzedaży z 65 bilionów KRW (51 mld USD) z ubiegłego roku do 100 bilionów KRW (78,5 mld USD) do roku 2030, staniemy się firmą odpowiednio rozpoznawaną przez rynek i klientów”.
Dyrektor Cho poinformował, że firma LG zamierza przejść na platformowy model biznesowy, silniej bazować na współpracy B2B i zaopatrzyć się w nowe silniki wzrostu. Jej celem jest wykorzystanie przewagi konkurencyjnej tych trzech filarów, aby skupić się na doświadczeniach klientów. Firma spodziewa się, że do 2030 roku udział wskazanych filarów w sprzedaży i zysku operacyjnym wzrośnie do ponad 50%.
Do 2030 r. LG planuje zainwestować ponad 50 bilionów KRW (39,2 mld USD) w jakościowy rozwój firmy, w tym rozwój portfolio biznesowego opartego na fundamencie trzech nowych silników wzrostu. Powyższy plan obejmuje inwestycje w badania i rozwój w wysokości ponad 25 bilionów KRW (19,6 mld USD), inwestycje w infrastrukturę – ponad 17 bilionów KRW (13,3 mld USD) oraz inwestycje strategiczne w wysokości 7 bilionów KRW (5,5 mld USD).
Jak wyjaśnił dyrektor generalny, firma przyspiesza również rozwój działania w modelu B2B. Bogata wiedza LG na temat klientów, a także know-how w zakresie komunikowania się z nimi i empatia zdobyta dzięki działalności B2C, w której przez ostatnich 65 lat wprowadzono szereg innowacji, zostaną w pełni wykorzystane przez LG na płaszczyźnie komercyjnej, mobilnej i wirtualnej.
Cho podkreślił, że LG przyspiesza zmiany, które mają objąć całą firmę, od obszaru kultury korporacyjnej aż po komunikację w każdym punkcie kontaktu z klientami. Celem tych działań jest wywoływanie u klientów pozytywnych skojarzeń z firmą oraz możliwość poznania przez nich wartości i filozofii Life’s Good. Firma rozszerza także działania na rzecz ochrony środowiska, kwestii społecznych i ładu korporacyjnego (ESG).