INNPoland_avatar

Świątek z nowym sponsorem. Gigant zaprosił ją do specjalnego teamu

Maria Glinka

17 sierpnia 2023, 18:21 · 3 minuty czytania
Iga Świątek ma nowego sponsora. Najlepsza tenisistka świata została ambasadorką marki Visa. To już kolejna wielka firma, która chce wspierać polską zawodniczkę.


Świątek z nowym sponsorem. Gigant zaprosił ją do specjalnego teamu

Maria Glinka
17 sierpnia 2023, 18:21 • 1 minuta czytania
Iga Świątek ma nowego sponsora. Najlepsza tenisistka świata została ambasadorką marki Visa. To już kolejna wielka firma, która chce wspierać polską zawodniczkę.
Świątek ambasadorką kolejnej znanej marki. Fot. Christinne Muschi/Press Association/East News
Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej

Świątek z nowym sponsorem. Dołącza do Team Visa

Iga Świątek, najlepsza tenisistka świata, została ambasadorką firmy Visa. Marka zaprasza do współpracy sportowców, którzy wystartują w Igrzyskach Olimpijskich w Paryżu w 2024 r.


– Cały świat miał okazję przekonać się o ogromnym talencie, jaki Iga Świątek pokazała już na wczesnym etapie swojej kariery, dlatego z dumą witamy ją w Team Visa, doceniając wartości, które sobą reprezentuje – stwierdził Frank Cooper III, Chief Marketing Officer Visa, cytowany przez "Wprost".

– Znalezienie się w gronie Team Visa wśród tak wielu niezwykłych sportowców pomoże mi dalej działać na rzecz spraw bliskich mojemu sercu, zarówno w kwestiach sportowych, jak i społecznych, które są dla mnie ważne – przyznała Świątek. Dodała, że cały czas się "uczy", jak być "wzorem dla młodych ludzi".

Z oficjalnego komunikatu dowiadujemy się, że Team Visa powstał w 2000 r. i od tamtego czasu udzielił wsparcia ponad 600 sportowcom. Ponad połowę z nich stanowią kobiety.

Visa wybiera swoich ambasadorów zarówno na podstawie osiągnięć sportowych, jak i wpływu społecznego. Do teamu należą zawodnicy, którzy cenią sobie wartości ważne dla firmy takie jak: różnorodność, inkluzywność, równość i wspieranie społeczności lokalnych.

Kto sponsoruje Świątek? Zaraz wygaśnie umowa z PZU

Zespół Świątek prowadził rozmowy z wieloma firmami, ponieważ z końcem tego roku wygasa jej kontrakt z PZU. Z wyliczeń portalu money.pl wynika, że od 2021 r. do czerwca 2022 r. ekwiwalent reklamowy mógł wynieść nawet 100 mln zł. PZU nie ujawnia, na jakim etapie są rozmowy na temat przedłużenia kontraktu z tenisistką.

Gwiazda światowego tenisa może liczyć na ogromne zainteresowanie popularnych, zagranicznych marek. Od 2021 r. Świątek jest ambasadorką firmy Rolex, która produkuje luksusowe zegarki.

Poza tym zawodniczka od niedawna nosi i reklamuje firmy ubrania ON Running, w której inwestorem jest m.in. Roger Federer, utytułowany tenisista ze Szwajcarii. We współpracy z marką Świątek ma nawet stworzyć własną linię butów.

Ostatnio szerokim echem odbiła się jej współpraca z marką Oshee. Jak już informowaliśmy w INNPoland.pl, w lutym tego roku Świątek została ambasadorką reklamową producenta napojów izotonicznych. Do sprzedaży trafił m.in. napój z wodą kokosową z wizerunkiem tenisistki.

Wcześniej marka przez lata współpracowała z Robertem Lewandowskim. Na początku mówiło się, że to Oshee zrezygnowało z usług kapitana reprezentacji Polski w piłce nożnej, ale prawda okazała się zupełnie inna.

Jak wyjaśnili prawnicy Lewandowskiego, kancelaria SPK, kontrakt pomiędzy piłkarzem a firmą wygasł. W związku z tą okolicznością napastnik zdecydował o nieprzedłużaniu umowy z Oshee.