Żabka cały czas próbuje wdrażać rozwiązania, które przyciągną nowych klientów. Tym razem postanowiła przetestować nową usługę w samoobsługowych sklepach Żabka Nano.
"W jednym z autonomicznych sklepów Żabka Nano w Warszawie prowadzimy obecnie test sprzedaży piwa z wykorzystaniem innowacyjnego rozwiązania technologicznego" – czytamy w komunikacie biura prasowego Żabki, które cytuje portal branżowy dlahandlu.pl.
W Żabce Nano piwo podają... roboty. Sieciówka przekonuje, że wszystko jest zgodne z prawem, a maszyny weryfikują klienta pod kątem trzeźwości i wieku, a także informują go o szkodliwości alkoholu i braku możliwości zakupu w przypadku osób niepełnoletnich.
To nie pierwsza technologiczna rewolucja w Żabce. Już w czerwcu 2023 r. sieciówka testowała robota, który przyrządzał klientom hot dogi. Urządzenie powstało przy współpracy Żabki z firmą VeloxAlpha S.A.
Jak już informowaliśmy w INNPoland.pl, po dwóch miesiącach od uruchomienia usługi doszło do wpadki. Ujawnił ją na TikToku jeden z klientów.
Na początku robot podnosi kiełbaskę, którą próbuje wsadzić do bułki. Nie jest w stanie w nią trafić, a w pewnym momencie bułka obraca się i upada bokiem na podnośniku.
Robot, jakby niewzruszony porażką, kontynuuje procedurę i odkłada mięso na bok tak, jakby trafiło do bułki. Później stara się nałożyć opakowanie – również nieskutecznie. Na końcu nagrania kamera najeżdża na miejsce odbioru zamówienia, w którym pojawia się sama kiełbaska.
"Powinien mieć plakietkę 'uczę się'", "Wy się śmiejecie a on się zestresował, bo to jego pierwszy dzień pracy", "Bunt maszyn" – czytamy w komentarzach na TikToku.
Żabka Nano wkroczyła na rynek w czerwcu 2021 r. Obecnie bezobsługowych sklepów jest już około 60 i jest to największa sieć sklepów autonomicznych w Europie. Żabka planuje otworzyć kilkadziesiąt kolejnych placówek w tej formule.
Żabki Nano powstają tam, gdzie powierzchnia lub prawo nie pozwala na postawienie normalnego sklepu. Są to najczęściej biurowce, akademiki i kluby fitness.
Żabka, testując robota podającego piwo, wydaje się dobrze rozumieć polskie społeczeństwo. Jak już informowaliśmy w INNPoland.pl, to właśnie ten trunek najczęściej kupują Polacy.
Z analizy paragonów przeprowadzonej przez aplikację Pan Paragon wynika, że po piwo najczęściej sięgają mieszkańcy woj. śląskiego, zachodniopomorskiego i małopolskiego. Z kolei najrzadziej kupują piwo mieszkańcy woj. podkarpackiego i wielkopolskiego.
Badanie wskazuje także na ogólne nawyki zakupowe związane z alkoholem. Liderem jest woj. śląskie, gdzie paragony z co najmniej jednym produktem alkoholowym stanowią 14,86 proc. wszystkich paragonów. Po piętach depcze mu woj. zachodniopomorskie, gdzie odsetek alkoholowych kwitków wynosi 14,67 proc.
Dopiero na trzecim miejscu uplasował się region ze ściany wschodniej. To woj. podlaskie, gdzie paragony z alkoholem odpowiadają za 13,71 proc.