
W wielu domach na całym świecie odliczanie do świąt zaczyna się w momencie, gdy w telewizorze ukaże się radosna, zaróżowiona twarz brodatego jegomościa, usadowionego za kierownicą czerwonej ciężarówki. Kultowa, świąteczna ciężarówka Coca-Cola zwiastuje rozpoczęcie sezonu od wielu lat, ale historia „mikołajowych” reklam marki ma jeszcze dłuższą tradycję. To właśnie im zawdzięczamy obecny wizerunek Mikołaja: postawnego jegomościa, z siwymi lokami i życzliwym uśmiechem.
W tym roku Coca-Cola zachęca do tego, aby każdy z nas, odnalazł w sobie wewnętrznego Mikołaja.
Świąteczna akcja Coca-Cola: Świat potrzebuje więcej Mikołajów
O tym, że zapotrzebowanie na dobroczynność z roku na rok się zwiększa, świadczą statystyki. Według raportu GUS „Zasięg ubóstwa ekonomicznego w Polsce w 2022 roku” [30 czerwca 2023], wynika, że przeciętna sytuacja materialna gospodarstw domowych realnie się pogorszyła. Przyczyną tego stanu rzeczy jest między innymi, rosnąca w ogromnym tempie inflacja. Spadek wartości pieniądza sprawia, że w skrajnym ubóstwie żyje już około 1,7 mln osób mieszkających w Polsce.
Aby podarować innym odrobinę magii w tym wyjątkowym czasie, Coca-Cola razem z Polskim Czerwonym Krzyżem, zachęca do wspólnego działania na rzecz potrzebujących:
– Święta dla Coca-Cola zawsze polegały na celebrowaniu prawdziwej magii więzi międzyludzkich. W tegorocznej odsłonie kampanii zachęcamy do podarowania innym najpiękniejszego prezentu – naszej życzliwości – tłumaczy Paulina Trzaskowska, Communications Manager w Coca-Cola.
– Ponownie łączymy siły z Polskim Czerwonym Krzyżem, z którym współpracowaliśmy między innymi przy organizacji pomocy dla uchodźców z Ukrainy i wspieramy tych, którzy najbardziej tego potrzebują. Poprzez świąteczną akcję namawiamy do działania także konsumentów oraz współpracowników, bo świat potrzebuje więcej Mikołajów – dodaje.
Michał Mikołajczyk
Członek Zarządu Głównego Polskiego Czerwonego Krzyża
Na czym polega tegoroczna akcja? Mikołajem można zostać na dwa sposoby.
Pierwszy sposób, to skompletowanie paczki żywnościowej, którą następnie przekażemy do jednego z punktów PCK w naszej okolicy. Ich lista jest dostępna w aplikacji Coca-Cola. Stamtąd pakunki trafią do podopiecznych organizacji.
Pamiętajmy, żeby produkty, które umieszczamy w paczce, miały dłuższy termin ważności. Powinny się w niej znaleźć: makaron, ryż, olej, kasza, herbata, konserwa rybna, konserwa mięsna, kakao. Zachowajmy również paragon z zakupów - będzie potrzebny podczas przekazywania paczki.
Pracownik PCK, który odbierze od nas pakunek, w zamian wręczy nam specjalny certyfikat od Świętego Mikołaja. Dokument ten będzie zawierał kod QR, który po zeskanowaniu przeniesie nas do specjalnego konkursu w aplikacji Coca-Cola. Jeśli odpowiecie na pytanie: “Czym jest dla Ciebie magia świąt?” otrzymacie szansę wygrania wyjazdu do Rovaniemi, czyli Wioski Świętego Mikołaja. Paczki można oddawać do punktów PCK od 13 listopada. Akcja zakończy się 21 grudnia.
Jeśli jednak nie będziecie mieli okazji osobiście pojawić się w PCK z prezentem, możecie zostać Mikołajem wirtualnie. Wystarczy zeskanować kod QR znajdujący się na etykietach limitowanych napojów Coca-Cola, a następnie wypełnić quiz w aplikacji Coca-Cola. Odpowiedzi na wszystkie pytania pozwolą określić wasz archetyp wewnętrznego Mikołaja. "Empatyczny Mikołaj", "Troskliwy Mikołaj", "Hojny Mikołaj", a może "Radosny Mikołaj"? Nie tylko dowiecie się, który typ najbardziej odpowiada waszej osobowości, lecz przede wszystkim za pomocą jednego kliknięcia, będziecie mogli przekazać wsparcie ufundowane przez Coca-Cola.
Jeśli marzycie o spotkaniu z Mikołajem oko w oko, możecie również wybrać się do jednego z miast, do których zawita świąteczna ciężarówka Coca-Cola. W tym roku będą to:
W miastach, w których pojawi się czerwona ciężarówka, we współpracy z lokalnymi oddziałami PCK oraz Coca-Cola HBC Polska, zorganizowane zostaną świąteczne spotkania polsko-ukraińskie.