REKLAMA

O tym, jak technologie wpływają na działania firm i decyzje zakupowe, o starych schematach i nowych zachowaniach konsumentów porozmawiają eksperci i praktycy na konferencji organizowanej przez Konfederację Lewiatan 29 listopada 2023 roku. Gośćmi specjalnymi będą Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Marco Reissig z Amazon.

6 barier w segmencie e-commerce 

Trudno oczekiwać, że ktoś będzie kupował w sklepie internetowym, jeśli nie potrafi obsługiwać komputera czy smartfona. Poziom umiejętności cyfrowych Polaków pozostawia wiele do życzenia, bo podstawowe kompetencje posiada zaledwie 43% osób w przedziale wiekowym 16-74 lat, a średnia w UE wynosi 54%. Tak niski odsetek to wyzwanie dla wielu firm, które przez kanały online chcą docierać do klientów.

Punktem wyjściowym dyskusji będzie raport Polityki Insight oraz Amazon, który ma na celu zidentyfikowanie i naświetlenie tematu barier i wyzwań w segmencie e-commerce z perspektywy konsumentów w Polsce. Najnowsze dane z raportu przedstawiają 6️ największych barier.

Porozmawiają o nich eksperci: Katarzyna Ciechanowska-Ciosk z Amazon, Agnieszka Plencler, prezeska Fundacji Forum Konsumentów, Grzegorz Miś, Powiatowy Rzecznik Konsumentów we Wrocławiu, Damian Wiszowaty z Gonito i Łukasz Wroński, dyrektor Departamentu Ochrony Zbiorowych Interesów Konsumentów Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Moderacja: Karol Tokarczyk, Analityk ds. Gospodarki Cyfrowej, Polityka Insight.

Postawy konsumentów a transformacja cyfrowa

Uczestnicy paneli i warsztatów podejmą tematykę zmieniających się postaw konsumentów. Debaty obejmą zagadnienia cyfrowej transformacji, między innymi w kontekście młodych generacji klientów.

Tematem dyskusji będzie również próba charakterystyki wykorzystywania technologii mobilnych przez Gen Z w procesie podejmowania decyzji zakupowych. Eksperci zastanowią się też, czy istnieją określone wzorce zachowań dla tego pokolenia. 

Pokolenie Z to prawdziwi #DigitalNatives, dla których granice między online a offline właściwie nie istnieją. Jak się z nimi komunikować, wykorzystując nowoczesne technologie? Tematem zajmiemy się podczas wyjątkowego panelu "Pokolenie Z - nowa generacja konsumentów", w którym wezmą udział prof. Anna Dąbrowska z SGH, Tomasz Małecki z Amazon, Michał Lutostański z Kantar Polska i Łukasz Gabler z TikTok, a rozmowę poprowadzi Agnieszka Plencler, prezeska Fundacji Forum Konsumentów.

logo

Social media w segmencie konsumenckim

W jakich godzinach publikować swoje posty, żeby docierały do użytkowników zainteresowanych produktem? Jak docierać przez social media do właściwych grup odbiorców, jak prowadzić social media w segmencie e-commerce i na jakie treści jest największe zapotrzebowanie – opowiedzą przedstawiciele nauki i biznesu - prof. dr hab. Joanna Żukowska ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Tomasz Chlebowski z Amazon, Adam Nowakowski z Meta.

Będzie też o tym, czy warto współpracować z influencerami - organizatorzy zaprosili Cypriana Węgrzyna (influencera @cypriano_italiano), a także czy krótka forma – przekaz wideo bądź tekst – to chwilowa moda czy już stabilny trend. W programie także speech: Światy Metaverse – krótka opowieść prof. dr hab. Małgorzaty Bombol z SGHo nadziejach, zachowaniach i obawach konsumentów

Eksperci omówią też projekt dyrektywy w sprawie prawa do naprawy Right to Repair. Jak regulacja wpłynie na rynek produkcji oraz sprzedaży sprzętów? Czy zwiększy świadomość konsumentów odnośnie naprawy towarów i uwzględni specyfikę złożonych łańcuchów dostaw? Wreszcie, jakie korzyści przyniesie konsumentom? O tym powiedzą Michał Herde z Federacji Konsumentów, Mateusz Hilgner z Amazon, Wiktoria Płocha z IKEA oraz prof. dr hab. Ewelina Szczech-Pietkiewicz z SGH. Moderacja: Hubert Tadych z Kancelarii Łukaszewicz & Partners.

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, liczba miejsc ograniczona. 29 listopada - siedziba Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Zapraszamy do rejestracji tutaj.