Fot. materiały prasowe
Reklama.

– Boże Narodzenie i Wielkanoc to dla nas najważniejsze okresy handlowe w roku. Przygotowujemy się do nich kilka miesięcy wcześniej. Na najbliższe święta przygotowaliśmy rozszerzoną ofertę i szereg promocji, a do tego produkty marki własnej. W naszych sklepach można kupić nie tylko żywność, ale także inne prezenty dla swoich bliskich, jak np. odzież oraz zabawki – powiedział w rozmowie z INNPoland Prezes Zarządu Carrefour Polska Tareck Ouaibi.

Pytany o to, jak zmieniły się przyzwyczajenia klientów w związku z wysoką inflacją, odparł, że to obecnie bardzo duże wyzwanie, dlatego sieć stara się zrobić wszystko, by klient mógł pozwolić sobie na jak najwięcej.

Pytany o to, jak zmieniły się przyzwyczajenia klientów w związku z wysoką inflacją, odparł, że to obecnie bardzo duże wyzwanie, dlatego sieć stara się zrobić wszystko, by klient mógł pozwolić sobie na jak najwięcej.

– Wiemy, że sytuacja jest w tym roku specyficzna. Zwiększyliśmy nasz poziom i udział promocji w grudniu, aby zaproponować jeszcze lepsze oferty naszym klientom, tak, by mogli zrobić jak najbardziej satysfakcjonujące zakupy świąteczne – podkreślił prezes Ouaibi.

Marka własna rośnie w siłę

Prezes Carrefour Polska podkreślił w rozmowie z INNPoland, że marka własna sieci to produkty o nawet 30 proc. tańsze, ale wciąż wysokiej jakości.

– Często marka własna jest produkowana przez dużych producentów w Polsce. Jesteśmy w tym obszarze bardzo wymagający. Mamy tu aż 4 tysiące produktów pod szyldem marki własnej, to ogromna skala i odpowiedź na współczesne potrzeby. Dokładamy starań, by odpowiadały one na oczekiwania różnych grup naszych klientów – zaznaczył Tareck Ouaibi.

Jest to możliwe, dzięki cięciu kosztów, tam, gdzie są zbędne – jak choćby opakowania czy marketing. Dlatego właśnie można zachować wysoką jakość produktów przy niskich cenach.

– Ten szok inflacyjny, w którym obecnie żyjemy, jest dla nas bardzo trudny, przy jednoczesnym wzroście wynagrodzeń. Jednostkowe koszty personalne wzrosną do 4300 zł w lipcu, co będzie dla nas dużym wyzwaniem. Dlatego pracujemy nad transformacją sposobu towarowania naszych sklepów, by móc skutecznie prezentować promocyjne produkty, ale też, by zwiększać wydajność i zminimalizować wspomniany szok inflacyjny – powiedział prezes Carrefour Polska.

Franczyza – dobry sposób na biznes?

– Grupa Carrefour ma ogromne doświadczenie, jeśli chodzi o franczyzę. Zaczęliśmy już 50 lat temu we Francji i obecnie większość naszych sklepów franczyzowych to sklepy formatu convenience z logo Carrefour Express – powiedział Tareck Ouaibi.

– Wszystko zależy od osoby zarządzającej takim sklepem. To jest klucz do sukcesu. Musi być ona handlowcem, ale też kochać ludzi. Po drugie, musi być dobrym menedżerem,, szkolić swoją ekipę i być w stanie efektywnie zarządzać, zarówno personelem, jak i całym sklepem. Jeśli mamy taki profil, to wiemy, że taki sklep osiągnie sukces – dodał.

Umowa z dostawcami to niższe ceny na półkach

– Nasz główny cel to chronić siłę nabywczą naszych klientów. Dla siedmiu kluczowych kategorii świeżych, w tym owoców warzyw, wprowadziliśmy stałe niezmienne ceny, które zostały przez nas zamrożone do końca roku – zaznaczył Tareck Ouaibi.

Jak podkreślił Prezes Zarządu Carrefour Polska, ważna jest też współpraca z dostawcami. – Rozmawiamy z nimi, bo to nasz wspólny interes, by utrzymać ceny na jak najniższym poziomie – powiedział.

Na koniec, składając życzenia klientom, Tareck Ouaibi zapewnił, że planem, a zarazem wyzwaniem na najbliższy czas dla Carrefoura w Polsce będzie rozwój oferty w taki sposób, aby każdy znalazł coś na własną kieszeń.

Zapraszamy do obejrzenia całej rozmowy z naszym gościem.

Materiał powstał we współpracy z Carrefour Polska