European Circular Retail Congress to coroczne branżowe wydarzenie skupiające społeczność handlu detalicznego i biznesu FMCG. W programie zaplanowano wiele wystąpień i paneli dyskusyjnych zorientowanych na prezentowanie konkretnych rozwiązań. Podczas panelu „Strategia zrównoważonego rozwoju: wytyczanie ścieżki do rentowności ekologicznej w handlu detalicznym”, dyrektor zarządzający działu Henkel Consumer Brands Kiril Marinov, poruszył takie tematy, jak wykorzystanie zielonych inicjatyw w kontekście zwiększenia przychodów firmy, ekonomiczny i wizerunkowy sens inwestycji przyjaznych środowisku czy konieczność dostosowywania firm do zmieniających się wartości konsumenckich.
Nieodłączną częścią European Circular Retail Congress jest konkurs ECU Sustainability Awards adresowany do trzech grup: dostawców rozwiązań, producentów i konsumentów, dla których istotne jest funkcjonowanie na rynku z uwzględnieniem potrzeb środowiska naturalnego, wydajności ekonomicznej i solidarności społecznej. Już po raz czwarty firma Henkel była patronem jednej z kategorii, a jej przedstawiciel – Kiril Marinov, wręczył Henkel Sustainability Awards For Retail. Nagroda za wysiłki na rzecz zrównoważonego rozwoju w sektorze handlu detalicznego w kategorii ‘Przywództwo’ trafiła do Lidl Polska Sp. z o. o., w kategorii ‘Handel’ do Żabka Polska Sp. z o. o., a w kategorii ‘Operacja’ do X-KOM Sp. z o. o. Projekty i strategie nagrodzone Henkel Sustainability Awards for Retail pokazują, że niemal w każdym modelu biznesowym jest miejsce na skuteczne działania z zakresu ESG. Na przestrzeni ostatnich lat zrównoważony rozwój stał się istotnym elementem strategii rozwoju, dlatego cieszymy się, że coraz więcej firm aktywnie angażuje się w podejmowanie działań w tym obszarze. Pomysł na nagrodę Henkel Sustainability Awards for Retail narodził się spontanicznie 4 lata temu. Próbowaliśmy zachęcić naszych partnerów detalicznych do podjęcia większych wysiłków dotyczących implementacji rozwiązań ESG. Tegoroczna, czwarta już edycja konkursu, okazała się rekordowa pod względem liczby zgłoszeń. Bardzo się z tego powodu cieszę i jestem wdzięczny za te inicjatywy. Zasługują one na nasz wielki szacunek, a my wszyscy w ten sposób, poprzez partnerstwo, wspólnie tworzymy naszą przyszłość – mówi Kiril Marinov, dyrektor zarządzający działu Henkel Consumer Brands.
Działania firmy Henkel, mającej w swoim portfolio takie marki, jak Syoss, Gliss, Bref, Perwoll, czy Persil, doskonale wpisują się w szeroko zakrojoną strategię społecznej odpowiedzialności. Jej trzy główne obszary to: regeneracja planety, czyli tworzenie przyszłości opartej na gospodarce obiegu zamkniętego i zerowej emisji CO2, rozwój społeczności, a co za tym idzie tworzenie szans na lepsze życie, poprzez wspieranie równości, edukacji i dobrostanu oraz bycie zaufanym partnerem poprzez osiąganie wyników biznesowych przy jednoczesnej dbałości o jakość i bezpieczeństwo produktów.
Tego wieczora Kiril Marinov nie tylko wręczał wyróżnienia, ale również odebrał w imieniu firmy Henkel nagrodę LPR/Europool Sustainability Awards for FMCG w kategorii ‘Operacja’, co podsumował słowami: Jesteśmy pionierami innowacyjnych rozwiązań i projekt „Biomass Balance Approach”, który realizujemy wspólnie z naszym partnerem, firmą BASF jest właśnie tego przykładem. Jego głównym założeniem jest zwiększenie wykorzystania surowców odnawialnych w procesie produkcyjnym naszych wyrobów. To z kolei przyczynia się do zmniejszenia śladu węglowego i redukcji CO2. Otrzymanie nagrody za takie działania to dla nas powód do ogromnej satysfakcji, ponieważ robimy to dla dobra planety. Bardzo się cieszę, że ten projekt został doceniony i nagrodzony.
Relację z wręczenia nagród Henkel Sustainability Awards For Retail można obejrzeć na tej stronie.