Reklama.
Reklama.
Impact’24 w Poznaniu sprzyjał m.in. rozmowom dotyczącym kwestii równości płci w biznesie i wyrównywaniu szans kobiet, skupiając się nie tylko na życiu zawodowym, ale również prywatnym. Jakie są tu główne wyzwania? Jakie działania powinno się wdrażać? Promowanie kultury organizacyjnej sprzyjającej równości oraz potrzebie przeciwdziałania luce płacowej to jedne z głównych wątków, jakie w rozmowie z INNPoland poruszyła Sylwia Piankowska z Haleon. Podkreśliła też, jak ważna jest rola liderów oraz elastyczność pracodawców w tworzeniu sprzyjających warunków dla kobiet na rynku pracy.
Sylwia Piankowska, dyrektorka marketingu Haleon na Europę Środkowo-Wschodnią w rozmowie z INNPoland powiedziała, że kluczową rolą liderów w organizacjach jest wspieranie pracowników i dawanie im szansy na rozwój. Cytując Melindę Gates, podkreśliła, że sukces często jest wynikiem wsparcia i zachęty ze strony innych. Sama Piankowska również korzystała z takiej pomocy, co pozwoliło jej na zdobywanie doświadczenia i awansowanie m.in. w strukturach Haleon.
Zwróciła też uwagę na to, jak istotne jest, aby kultura organizacyjna promowała równość, w tym wyrównywanie szans. – W Haleon dba się o to poprzez transparentność procesów rekrutacyjnych i przeglądy płacowe, które zapewniają sprawiedliwe wynagrodzenie niezależnie od płci – zapewniła Piankowska. Jak dodała, równouprawnienie to odpowiedzialność każdego lidera w firmie.
Kolejnym ważnym aspektem jest elastyczność pracodawcy, szczególnie dla rodziców małych dzieci. Na przykład w Haleon wprowadzono elastyczne godziny pracy oraz możliwość pracy hybrydowej, co pozwala rodzicom na lepsze godzenie obowiązków zawodowych z rodzinnymi. Firma oferuje także pełnopłatny miesięczny urlop opiekuńczy oraz sześciomiesięczny urlop rodzicielski dla obojga rodziców, w tym adopcyjnych.
Jednym z wyzwań, które nadal istnieją, jest luka płacowa między kobietami a mężczyznami. Piankowska zauważyła, że mimo istniejących widełek płacowych, stereotypy i uprzedzenia mogą prowadzić do nierówności. Rozwiązaniem jest promowanie wartości i kultury organizacyjnej, które kładą nacisk na istotne zmiany w tym zakresie, na tyle inkluzywne, by tworzyć zdrową organizację, w której płeć ma marginalne znaczenie, a liczą się wyłącznie kompetencje.
Mogą pomóc w tym również parytety. W Haleon osiągnięto znaczący postęp w zakresie równej reprezentacji kobiet w zarządach. W polskim oddziale to 48 proc. osób w zarządzie to kobiety, a dla regionu Europy Środkowo-Wschodniej – 55 proc. Te wyniki są efektem długotrwałych działań na rzecz wspierania kobiet w ich środowisku pracy.
Zdaniem Sylwii Piankowskiej, choć parytety są trudnym tematem, na razie są niezbędne, aby wyrównać szanse kobiet na rynku pracy. Dyrektorka marketingu Haleon określiła jednak, że ostatecznym celem powinno być stworzenie takiej kultury organizacyjnej, w której kompetencje, a nie płeć, będą decydować o awansach i wynagrodzeniach.
Materiał reklamowy