PKP PLK wraz z przetargiem na naprawę peronów zastosują nową strategię. Spółka wybierze jednego wykonawcę do większej liczby prac. Jak twierdzi jej rzecznik Radosław Śledziński, ta decyzja zapewni podróżnym "odpowiedni standard".
Reklama.
Podobają Ci się moje artykuły? Możesz zostawić napiwek
Teraz możesz docenić pracę dziennikarzy i dziennikarek. Cała kwota trafi do nich. Wraz z napiwkiem możesz przekazać też krótką wiadomość.
Do 11 września PKP PLK zbierały oferty przetargu dotyczące napraw uszkodzonych elementów peronów na terenie ostrowskiego Zakładu Linii Kolejowych.
Jak poinformował zarządca infrastruktury, spółkachce tym razem zmienić system działania. Według informacji przekazanych portalowi rynek-kolejowy.pl strategia ma polegać na wybraniu z góry wykonawcy do większej liczby prac.
Zachęcamy do subskrybowania kanału INN:Poland na YouTube. Twoje ulubione programy "Rozmowa tygodnia", "Po ludzku o ekonomii" i "Koszyka Bagińskiego" możesz oglądać TUTAJ.
Gdzie będzie przebiegać naprawa elementów peronów?
Prace związane z naprawą mają odbywać się w terminie – od dnia zawarcia umowy do końca 2025 roku. Będą przebiegać na terenie Zakładu Linii Kolejowych w Ostrowie Wielkopolskim. Obejmuje on południową i centralną część Wielkopolski.
Przetarg został podzielony na trzy części. Dotyczą prac na obszarze Sekcji Utrzymania w Ostrowie, Lesznie i Jarocinie. Wyłącznym kryterium decydującym o wyborze wykonawców jest cena. Nie postawiono dodatkowych warunków, które ograniczałyby grono uczestników.
Jakie prace naprawcze będą przeprowadzane w ramach zamówień?
W opisie przedmiotu zamówienia wskazano na rodzaje prac wchodzących w jego zakres. Uwzględniają naprawę peronów z płytek chodnikowych, kostki brukowej, żwiru, a także krawędzi czy nawierzchni dojść do tych peronów.
Będą obejmować również pochylnię, schody, malowanie wygrodzeń i balustrad, a także naprawę elementów odwodnienia. Remonty mają być też mniej uciążliwe dla pasażerów.
– Chcemy zapewnić podróżnym oczekiwany standard, dlatego na bieżąco usuwamy usterki, stwierdzone w czasie prowadzonych przez nas kontroli – wyjaśnił Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP PLK, cytowany przez rynek-kolejowy.pl.
Masz propozycję tematu? Chcesz opowiedzieć ciekawą historię? Odezwij się do nas na kontakt@innpoland.pl
PKP stosuje inne zasady przetargu. Rzecznik tłumaczy, co się zmieniło
Dotychczas PKP PLK zlecały wykonywanie podobnych prac na bieżąco. Przetargi również były otwierane dla każdej lokalizacji osobno. Teraz spółka stosuje bardziej systemowe podejście.
– Dla sprawniejszej realizacji prac zamierzamy wyłonić firmę, która w dłuższym okresie będzie prowadzić drobne remonty na peronach i wyznaczonych drogach. Pozwoli to na lepszą organizację pracy oraz optymalizację kosztów, niż zlecanie pojedynczych napraw – przekazał Radosław Śledziński.